My Thaiery 15 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 15 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 15

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

18 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Day fifteen

Zoals verwacht zag de ochtend er weer heel anders uit, en werden we allemaal tevreden over onze beslissing van gisteren wakker. Wat betekende douchen, omkleden en ontbijten!
Het ontbijt zag er heerlijk en verzorgd uit met een ruime keus aan van alles en nogwat, smikkelen dus :)

Na het ontbijt zijn marit en ik bedjes gaan zoeken op het strand en gingen papa en mama zich omkleden.
De zee hier heeft een geweldige temperatuur en is glashelder. Een flink aantal zwempartijen gehouden dus! Nadat ik als blinde mol zonder mijn bril al 3 keer dacht een rog gezien te hebben besloten we maar schelpjes te gaan zoeken. We hebben dan ook een paar mooie exemplaren gevonden voor de schelpenverzameldoos van marit thuis in nederland. Aangezien het water zo doorzichtig was dat we de vissen zo zagen zwemmen waren we binnen notime achter een grote groep geel zwarte vissen gekomen en hebben we ze een tijdje zitten bekijken, prachtig! Helaas verkopen de tienduizend handelaren die op het strand lopen geen zwembrilletjes dus hebben we onderwater nog niet veel zicht, maar dat komt wel goed :) In de zon weer even opgedroogd en lekker gelegen om vervolgens weer de zee in te gaan. Tot marit, ik en mama, ik weet niet meer wie het brilliante idee verzonnen had, besloten op de rotsen te klimmen om verderop te kijken of er nog ergens vissen zaten daartussen. Dit bleek:
a) niet zo te zijn
b) een idioot idee
c) een totale catastrofe met dramatische afloop

Als u voor al het bovenstaande gekozen had was het goed geweest. De rotsen bleken onbegaanbaar en glad te zijn en niet over een toilet te beschikken aangezien marit enorm nodig moest toen we halverwege waren... Verder was nergens een vis te bekennen en konden we niet meer terug.. De enige optie was ook de meest kansloze optie en dat was rechtdoor. Over stenen die zich zogenaamd voordeden als zeeegels en volledig bedekt waren met zeepokken en scherpe stukken schelp. Het resultaat was een scala aan wondjes op mijn voeten ,een bloedende snee in mama's vinger en een ENORME, DIEPE wond op marits knie.. Tenminste zo voelde het want 't ding was niet groter dan een moedervlekje. Máár volgens marit voelde het wel als een ENORME, DIEPE wond. De bijwerkingen waren dan ook het volledig vastlopen van de kniespier waardoor ze twee dagen mank heeft gelopen. Maargoed drama is ook een vak!

Eindelijk konden we van de rotsen af en zwemmend terug naar de kust wat nog een hele opgave was met al die verwondingen, door al het bloed kwam er een groep haaien achter ons aan maar we hebben het nog net gered. :)

Na alle gevaren was het tijd voor lunch en hebben we wederom lekker gegeten! Daarna weer eventjes in de zon en terug naar de kamers om ons op te frissen en naar de lobby te gaan waar we een afspraak hadden met Lesly, die voor onze excursies op Koh Samui zou zorgen. Een tijdje later kwam lesly aangehuppeld met haar 24 mobieltjes en was dan ook meer aan het bellen dan met ons bezig, achja het leven van een gids gaat niet over rozen. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om 2 excursies te boeken, morgen een rondtour met de highlights van Koh Samui, en dinsdag een snorkel tour, leuk!
Papa en mama hebben nog even een blokje om gelopen en ik heb nog even online met mijn thuis achtergebleven vriendje zitten kletsen, 3 weken is dan toch wel erg lang!

'S avonds hebben we eerst een rondje gelopen op de nightmarket van Chaweng Beach en daarna fantastisch gegeten bij restaurant Spirit House. Een tafeltje dicht bij de grond met lounge kussens als stoelen, geweldig! Het eten was verrukkelijk en de bediening gekleed in mooie thaise klederdracht. Wederom een heerlijke avond. Na het eten zijn we lekker vroeg naar bed gegaan om te dromen over weer een leuke dag thailand, het houdt maar niet op hier!

From Thailand with love,

xoxo

• 18 Juli 2011 - 17:25

Esther:

Oh wat is het toch geweldig om je reisverslagen te lezen...echt te leuk! Nog een paar dagen maar daar zullen jullie ook vast met volle teugen van genieten..!! Have fun en een dikke kus uit het natte sombere Vlaardingen...Esther xXx

• 18 Juli 2011 - 18:33

Pa En Ma K.:

Zo te lezen is het gelukkig weer oké met Melissa, omdat jullie zijn gaan zwemmen en een survivaltocht via de rotsen hebben gemaakt.
    Melissa had je de schoenen met hoge hakken niet aan daar, omdat je voeten kapot waren gegaan?
    Ook Marit in de narigheid. Waren de rotsen zo glad, omdat Marit naar de wc moest? Is de reddingsbrigade er niet aan te pas geweest, om de bloedsporen in het water te verwijderen?
    Dit laatste was maar een beetje plagen hoor Marit, want je zal pijn genoeg gehad hebben en als je naar de wc moet, dan kan je het knap benauwd hebben.
    Gelukkig dat het weer goed is afgelopen.
    Gaan jullie met de snorkeltour zelf snorkelen, of met een boot met een glazen bodem?
    Het zal wel heel mooi zijn, om de vissen en het koraal te zien.
    Heel veel plezier nog van de paar laatste dagen, want de tijd gaat nu opschieten. Voor jullie lijkt het jammer, maar er zijn een groot aantal wachtenden hier, die benieuwd zijn naar de foto's.
    Liefs xxxx

• 18 Juli 2011 - 20:41

Pia:

Het blijft leuk om te lezen. Doe iedereen de groeten van ons. Nando en Monique hebben toch kinderEHBO???????

• 18 Juli 2011 - 21:25

Miranda:

Lieve buren,
    Jullie moeten een boek schrijven... jullie hebben verborgen talenten om ontzettend leuk en grappig en zeer geanimeerd te schrijven!!
    Ik moest na onze eigen vakantie twee weken bij lezen maar ik hang aan het scherm!!!! Super leuk. Geniet nog even en tot snel. groetjes en een dikke zoen voor jullie alle vier.
    Miranda

• 18 Juli 2011 - 22:00

Ineke:

Dan zal ik vandaag maar eens de eerste zijn.
    Ik geloof dat het met de verwondingen achteraf wel mee is gevallen.
    Het eten smaakte goed en jullie hadden weer een fantastische dag.
    Inmiddels zeker ook wel een lekker kleurtje nu.
    Geniet maar weer van een fijne nacht met mooie dromen, alvast over jullie volgende belevenissen.
    Groetjes uit het zeer natte Holland.
    Zielig hoor voor de mensen, die in deze periode in Holland vakantie houden.
    Groetjes van Ineke

• 18 Juli 2011 - 22:01

Ineke:

Foutje Sorry!
    Ineke

• 19 Juli 2011 - 15:20

Linda:

Ik kan mij nog herinneren dat Marit ooit een grote inktvis in het gardameer zag (touw) dus die rog verbaast mij ook niks!!!
    Jullie eten ook veel,zijn jullie famile van mij?
    Kusssies van ons