My Thaiery 16 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 16 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 16

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Day sixteen en seventeen

Goeiemoggel, 

Tenminste dat had ik gehoopt te kunnen zeggen.. Nadat vanacht mijn heerlijke nachtrust was verstoord door een wc feestje heb ik de rest van de nacht door gebracht bij mama op de kamer, en schrok marit zich een ongeluk van papa die verhuist was naar mijn bed. Na een nachtje doorgeslapen te hebben een beetje duizelig onder de douche gestapt en toch besloten om mee te gaan op de excursie, was niet de meest verstandige beslissing.. Heel de dag in de minivan gelegen en ziek geweest. Onderweg op iedere mogelijke plek alles eruit gegooit wat eruit moest, helaas ook meer dan er in mijn maag zat, wat resulteerde in uitdroging aan het eind van de dag. Er was vrij weinig van me over. Bed in met bruistabletten voor vocht, paracetamol en helaas ook koorts. Kortom niet echt om over naar huis te schrijven dus, toch doe ik het want ik hou nu eenmaal een blog bij :) vanacht een paar keer wakker geworden en veel gedronken maar gelukkig geen wittewok (mooie woordspeling van neef Menno:-) date meer gehad. Maargoed de overige 3 liggen te verschroeien op het strand nu en ik lig in bed eekhoorns te tellen die voorbij schieten in de bomen, we hebben allemaal wat. Al lag ik liever op het strand. Gelukkig is het beetje eten van vandaag nog steeds binnen gebleven en laten we hopen dat het allemaal morgen over is zodat ik nog even van 3 dagen Samui kan genieten. Tot die tijd laat ik mijn lieve zorgzame waarneemster haar bevindingen noteren in mijn blog want zelf heb ik alleen de wc's en het busje gezien. Dus spoelen we even terug naar de excursie van gisteren!

Liefs van mij,

Tja dit was echt niet leuk voor Melis.
Maar ja excursie was geboekt, en ze besloot toch mee te gaan.
Immers wil je natuurlijk niets missen op deze reis!!
En ja hoor we hadden weer een leuke gids, Kai Lee.
Nu betekent kai kip in het thais en lee knap, dus een hele knappe kip achter het stuur. Hij had hier zelf de grootste lol om haha!
Eerste stop was bij het vieuwing point en zagen we op afstand de kustlijn waar wij ons verplicht moeten later neervleien:-) voor een week!
Mooi fotomomentje, daarna naar Lamai beach om naar Grandmother and Grandfathersrock te gaan kijken. Manouvrerend door natuurlijk, daar zijn ze weer, de prullariawinkeltjes hebben we toch een momentje.....
Dat mochten we toch echt niet missen, op rechts een grote hoge rots wat heel erg lijkt op datgene waar Grandfather de papa of mama van zijn kleinkinderen mee gemaakt heeft?! Ik geloof dat deze uitleg geen nadere toelichting nodig heeft, toch... Nou ja dan laat ik ook maar de uitleg van het uitzicht op Grandmothers rock achterwegen, laat weinig te raden over:-) Je moet het gezien hebben haha.

De volgende attractie was de mummified budha. Een lijk van 38 jaar oud in een glazenhuisje. Wel met ray ban zonnebril anders was hij te eng voor de kleine kinderen. Bijzonder om te zien. Even een gebedje bij een monnik, nieuw armbandje, geluk voor het leven en op naar het volgende hoogtepunt van dit eiland, letterlijk dan, want we gaan de 80 m hoge waterval zien van Ko Samui. Melis blijft wijselijk in het aircobusje achter, want om een wandeling van 20 min te maken dat gaat hem niet worden. Slaapje doen dan maar.
Dan maar met zijn drietjes naar boven, 80m hebben we niet gehaald. We wilde natuurlijk Melis niet te lang alleen laten, maar deze verkoeling halverwege was meer dan welkom. Even leuk lachen voor de foto en weer terug met een geitende Marit. Die spoort echt af en toe niet, wat een humor heeft dat grietje zeg! We nemen vervolgens een aangepaste route en slaan een stukje over, want Melis knapt maar niet op. Bij HET symbool aangekomen van Samui, de Big Budha, op naar toilet, verreweg de schoonste (niet dus). En daarna de lunch, nou dat had wat voeten in het zand hier, 2 uur moeten wachten op een pannenkoek. Eerst vergeten en daarna aangebrandt, volgende keer gewoon weer thaise hap! Gaat ze veel beter af hier!
Nando is maar alvast foto's gaan maken, ik geloof het allemaal wel met die Budha, groot istie dat had ik al gezien. Eerst Melis naar het hotel brengen, want alles ligt weer in de 'wittewok'. Maar intussen hebben we toch wel rondje eiland gemaakt en vinden we het genoeg met die bezienswaardigheden hier....

Ik blijf lekker bij Melis en Nando gaat even in zee zwemmen met Marit, Melis blijkt toch koorts te hebben. Hier ben je thuis bang voor, het ging 2 weken prima met ons maar ja. Shit happens zullen we maar zeggen!
Nando had een afspraak gemaakt om een 'mooi pakkie, mooi pakkie, mooi blousie, mooi stropdassie, kijke, kijke, nie kopen, te laten maken, dit roepen ze in iedere winkelstraat naar hem, en ieder ander die het horen wil.
Mr. Sengh heeft er verstand van zegt hij, en we kiezen een mooi stofje uit voor mooi pakkie, en ik besluit ook een mooi jassie mooi jassie te laten maken. Tja voor de kosten hoef je het niet te laten...
In dit inmiddels prima hotel, ja hoor we zijn helemaal om, heerlijk diner gehad bij maanlicht op het strand. Waar de ene wensballon na de andere wordt afgestoken samen met een vuurpijl!
En ons arme kind achter blijvend in haar bedje in coma dan....
Maar zoals te lezen was, knapte ze al lekker op, en heeft het haar geest goed gedaan om even rust te nemen!

Xxxx from Thailand with love

  • 19 Juli 2011 - 13:05

    Erwin:

    Melis beterschap! wij hopen dat je de rest gewoon mee kunt doen. anders kun je ook een pakkie laten maken met achteropvang.;-)
    Hebben jullie ook nog rustdagen ingepland, anders denk ik dat de grordijnen nog 2 weken langer dicht blijven.

  • 19 Juli 2011 - 13:11

    Opa En Oma K.:

    Melissa, wat vervelend nou, dat je niet lekker bent. Je hebt toch geen heimwee, of heb je een paar vieze spinnen opgegeten? Het is te hopen, dat je snel opknapt, want je hebt nog 2 daagjes en dan moet de grote reis terug weer beginnen. Jammer dat het zo moet eindigen voor jullie, want een beetje lekker zwemmen in zee is toch weer iets anders, dan in een 50 mtr. bad. Het beste in ieder geval en doe je best, om weer snel op de been te zijn.
    Zojuist een smsje ontvangen, dat het gelukkig weer wat beter met je gaat, dus volhouden zo.
    Marit geniet ,zo te horen, met volle teugen en zal heel veel te vertellen hebben bij terugkomst. Wat een ervaring zal het voor jullie, maar vooral voor de meisjes zijn, om dit allemaal mee te maken. Nog een paar fijne dagen en geniet er van in goede gezondheid. Liefs xxxx

  • 19 Juli 2011 - 15:25

    Linda:

    Ben benieuwd of zano nu op kan doeken met die mooie pakkies van jullie.....
    Kijk je uit dat je broek niet tekort wordt met die kleine taaitaaipoppies!!
    Het is niet gek dat jullie hoofd helemaal vol is van alle indrukken en dat het er uitgekotst moet worden...
    Doe rustig aan Lis, dan komt het helemaal goed, kus van mij

  • 19 Juli 2011 - 19:09

    Ineke:

    Ik wens Melissa ook het allerbeste.
    Heel vervelend ziek worden op je vakantie reis.
    Nog fijne dagen.
    Ineke

  • 20 Juli 2011 - 14:50

    Anneke Kop:

    Hallo jongelui allemaal,
    Jongejonge, wat een reis maken jullie zeg! geweldig én, leuk om te lezen.
    Dat zou wat voor mij zijn(dus niet, mij te ver en te hoog dat vliegen, blijf toch maar lekker in holland,haha!!)
    Wel vervelend dat Melissa nou ziek moest worden,maar gelukkig las ik vanmorgen dat het ietsje beter ging,houden zo!
    Geniet maar volop van jullie vakantie en ik zie graag de foto's als jullie weer terug zijn.
    Liefs, Anneke.

  • 20 Juli 2011 - 22:15

    Milou:

    Beterschap Melis!!
    Hopelijk kun je de laatste dagen nog meegenieten :)

    Ik kijk al uit naar al jullie verhalen! Veel plezier nog xx

  • 21 Juli 2011 - 11:02

    Lieve Allemaal:

    Hier nog even het waarschijnlijke laatste stukje van ons.
    Donderdag de laatste vacantie dag.
    En vrijdag de terug vlucht, ik denk dat jullie met pijn in je hart afschijt nemen van Thailand, wat moet dat 'n mooie reis geweest zijn.
    Wij wensen jullie 'n goede en veilige terugreis, lieve groetjes en 'n dikke kus voor jullie, XXXX opa en oma.

  • 21 Juli 2011 - 11:31

    Pa En Ma :

    het woord afschijt is bedoeld voor Melissa hoor, zodat ze geen klachten heeft in het vliegtuig!!!!!!!!!!

  • 21 Juli 2011 - 12:23

    De Koelewijntjes:

    Hallo allemaal, we lopen achter met de verhalen pffff ook Marit is aan de schij... geweest, maar vandaag onze laatste dag was weer top!
    We hebben gesnorkeld en gezwommen en geraced met de speedboot! Nou als je dat overleefd ben je genezen en alles bleef erin! Mooi afscheid en met fikse tegenzin gaan we naar huis ( sorry lieve familie)......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2011

Last days

19 Juli 2011

My Thaiery 16

18 Juli 2011

My Thaiery 15

18 Juli 2011

My Thaiery 14

17 Juli 2011

My Thaiery 13
Melissa

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 33814

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 02 September 2013

My Thaiery 3

15 Mei 2012 - 27 Mei 2012

My Thaiery 2

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: