My Thaiery 13 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 13 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 13

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

17 Juli 2011 | Thailand, Ko Samui

Day thirteen ( sorry Melis is wegens vakantie niet in schrijfstemming)

Weer een nieuwe dag aangebroken en die glimlach zit nog steeds op onze gezichten!
Vandaag verlaten we het noorden om vervolgens per minivan, vliegtuig, minivan, trein, bus, boot, minivan in het zuiden te belanden.
Eerst nog even de bloggen op internet zetten, we willen natuurlijk geen klachten van onze trouwe lezers:-)
Marit en ik zijn nog even naar het zwembad, want Marit moet en zal het water nog even ingaan voor vertrek.
Nando is even een rondje foto's maken, oke hij mag ook wel eens, van de soort Bloemenjungle hier, maar dan in het echie..
Dan nog even in de hal wachten op onze chauffeur die overigens weer ruim op tijd was. Nog even een soort van grote gekko gespot op een boom, hij zat natuurlijk op de uitkijk. Wilde wel weten of we echt weg zijn natuurlijk:-)
Up to the aeroplain...
Mooi vliegveldje in Chiang Rai, alles soepeltjes geregeld en vliegen met Air Asia. Ook weer toporganisatie en zo goedkoop, te bizar.
Even door de douane, waar het poortje gaat piepen bij Marit, ach ja haar riem nog om. Waarbij Nando even leuk doet en zegt oh jee drugs...
Ik in de vlekken, en gaf Nando bijna zo'n zelfde vliegles als die gekko van laatst haha.
Degene die het meest bang was voor dit soort ellende en op alles voorbereid was. Gaat een beetje grappen maken duh...
Even dachten we dat we naar Koh Samui zouden drijven, ach buitje voor het stof zullen we maar zeggen!
Na het opstijgen en vervolgens alweer na een uur te landen (waar we heen dus zo'n beetje 15 uur over gedaan hebben met de trein, maar met een ervaring om nooit te vergeten) op Bangkok airport. Laten we maar zeggen terug naar start!
Maar om maar geen genoeg te krijgen van treinen, nemen we deze dus ook naar het zuiden!
Ook hier weer opgehaald op vliegveld door lieftallige dame, dit keer met slagtanden volgens Melis, grapje je moet het gezien hebben....
Om vervolgens weer aangespoeld aan te komen op het ons inmiddels bekende trainstation. Waar het gezellig druk is en waar je uren kan zitten om naar alle reizigers te kijken uit heel de wereld. Dat komt mooi uit want we hebben nog een uurtje of 4 voor instappen in de trein.
De ene na de andere backpacker komt voorbij, iets waar we toch vraagtekens bij krijgen? Een hele grote rugzak voor EN achterop gebonden met het ik weet niet wat er allemaal in zit, je zeult je een breuk. Nou weet ik wel dat het er misschien iets minder bereisder uitziet met een koffer op wieltjes en een trekbeugel, maar wel veel handiger lijkt mij.
Anywees na maar weer eens een lekkere thaise diner naar binnen gewerkt te hebben, kruipt de tijd voort en tijd om naar het perron te gaan. En wat blijkt we hebben de luxe trein, not haha...
Oh jee dat wordt lachen, weer een holland coupe met een enkele thai erbij. En dit keer liggen we aan allebei de kanten om te slapen. De bankjes worden omgebouwd tot bedjes en een gordijntje is de enige privacy die we krijgen. Boven het gat kunnen we onze behoefte doen in het toilet en 2 ranzige wasbakjes om je heerlijk op te frissen.
Ik zeg niet schoon toch een heeeeel klein beetje fris.
Er wordt wel eten aangeboden en drinken is er genoeg, vooral onze 2 buurjongens lusten wel een halve liter Chang per keer (thais biertje). Aan de andere kant huizen onze medereizigers fam. Van de Ende nee niet die van Joop. Tenminste dat weten we eigenlijk niet, nog niet over gehad? De twee zoontjes Nick en Luuk hadden bedacht dat ze toch niet konden slapen in deze bijzondere trein, maar bleken al snel onder zeil te zijn. Konden we van onze Chang boys niet zeggen, die waren onder weg naar een fullmoonparty op Koh Pagnang, net als zo'n 30.000 andere reizigers uit heel de wereld. Dus de Chang moest al een goed bodempje leggen.....
Na een poos oudhollands ouwehoeren zijn we maar gaan slapen in wat later bleek een vriezer te zijn, door de airco die boven ons was, en de benedenverdieping bleek voor het ontdooien?!
's Morgens vroeg waren we al weer wakker, Melis om te ontdooien en de buurmannen met een kater en dan bedoel ik niet zo'n harige....
Ze hadden die nacht nog een gekke foto gemaakt met de kleding aan van de beddenopmaker, hij lag immers bovenin tegenover de Chang boys te slapen. Tot hun grote schrik, want eerder die avond betrapte een van de boys, deze beddenman met een andere bediende uit de trein op het toilet. Nu zat daar ook wel een zwart gat in, maar toch. Je snapt wel dat de boys alleen maar op hun rug hebben geslapen haha!
Zo hebben we weer een avontuur beleefd in Thailand en aangekomen in het verre zuiden.....

Xoxo from Thailand with love

• 17 Juli 2011 - 16:00

Linda:

hahahahahaha, geweldig geschreven!
    Ik wou dat ik een vogeltje was en even langs kon vliegen.....
    Nando is dus erg ontspannnen, met die humor bij de douane!!!
    Als hij maar niet te ontspannen is met oog op de beddenman....!
    Ik mis jullie hoor wil nu gezichten zien bij alle verhalen. Wist je trouwens dat hier de herfst is begonnen??
    Liefs Linda

• 17 Juli 2011 - 16:03

Pa En Ma K.:

Als jullie van de week weer thuis zullen zijn, wat zal het hier dan een enorme sullige en flauwe hap zijn, na alles wat is meegemaakt.
    Misschien de regen zullen jullie wel herkennen, maar wat een belevenissen allemaal. Maar zoals wel meer gezegd, gelukkig hebben we de foto's nog.
    Daar zijn we danook verschrikkelijk benieuwd naar en jullie kunnen rekenen op vele avonden en dagen met visites, die het allemaal willen meeproeven. Wij wisten niet, dat we zulke leuke schrijvers in de familie hadden. Het Boekenbal kan voortaan in de familie worden gehouden. Geniet de laatste dagen nog van een hele fijne vakantie op een tropisch eiland.
    Lieve groeten.

• 17 Juli 2011 - 19:42

Ineke:

Ook ik heb weer genoten van je verslag Monique.
    Jij kan het ook leuk verwoorden hoor.
    Toch wel even schrikken, als Nando een "lolletje" maakt bij de douane.
    Maar het is goed gekomen.
    Leuk ook dat v.d. Ende.
    Ik kan me voorstellen, dat jullie hoofd vol zit, met alles wat er om jullie heen gebeurt.
    Geniet er nog van.
    Ineke