Last days - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu Last days - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

Last days

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

22 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Last day....

Het schrijven is er bij ingeschoten de afgelopen dagen. Achja voor wie het niet wist we zijn ook nog op vakantie tussen het reizen door!
Best balen van ziek zijn op vakantie, eerst Melis en ja hoor Marit met dezelfde kwaal er achteraan! Die besloot dinsdag avond haar maagsprinkler aan te zetten met wederom een feestje in de badkamer. Melis was daar haar makeup aan het doen en heeft gelukkig voor haar marit's waterval ontweken, maar in alle paniek de deurpost niet. In iedergeval matcht dr blauwe knie bij dr jurkje zeggen we dan maar ;)
Maarja ieder nadeel heeft zijn voordeel, gedwongen rust! We moeten zeggen goed recept... Je hebt de neiging om hier alles op te slurpen, tja je hebt het allemaal niet thuis ( maar goed ook hoor).

Gelukkig hadden we nog 1 excursie op de planning, die we verschoven hebben naar de laatste dag i.v.m de 'detox-tour' die de meisjes hebben ondergaan.
De snorkeltrip wilden we allemaal echt niet missen, en dat deden we ook niet. De maagjes waren weer rustig, dus nog 1 dag ertegen aan!
Weer opgehaald en afgezet bij de afvaartplek, waren wij ingedeeld werden bij team geel. Senioren, gezinnen en een dronken gids?!
Heel gaaf met z'n allen op de speedboot, waarbij de gids bijna besloot het anker zelf op de bodem te leggen door zichzelf bijna overboord te gooien. We hebben hem ipv Pong dan ook maar benoemd tot Jack. Jack Daniels wel te verstaan want Jack Sparrow had iets meer zeemanschap bij zich gehad ;)
Overigens drinken ze heeeel veel wiskey in Thailand (even een weetje).
Op naar de eerste snorkelplek, waar ook team rood, blauw, groen en paars al aan het ronddobberen waren. Een soort van gekrioel in het water maar niet van vis. Hoop vis te zien? Nou het viel mee, als vis zou ik hier ook snel wegzijn met met al die rare lui. Maar slim als ze zijn, weten ze ook dat er dan een lekker maaltje bij zit. En voor je het weet zie je de mooiste vissen voorbij zwemmen, ze eten zelfs uit je hand. Melis duikt met snorkel en al onder water om alles nog even wat beter te zien, dat water zit toch nog steeds in dr bloed!
Was ook heerlijke verkoeling in het hier altijd aangename zeewater. En weer op naar de volgende stop met een vieuwing point naar een smaragd groene lagune. Eerst naar boven de mega steile trap op, duurde 15 min heen en 1 minuut terug werd ons verteld... Wat een glapjassen hier!

En weer op weg, heerlijk vers fruit op aan boord, en de wind weer in de haren. Prachtig uitzicht op de eilanden voor de kust van Ko samui, het Angthong Marine park, gekke rotsen die met een goede fantasie op een gorilla en gezicht leken!
Aangekomen in een vissersdorpje voor jawel daar istie weer de thaise lunch en een rondtour door dit dorpje annex vuilnisbelt. Wat een bende maken die lui zeg, overigens in heel Thailand kunnen ze er wat van, erg zonde naar mijn mening!
Vol trots wist onze drunken sailor te vertellen dat we een aap zouden zien en mochten fruit meenemen. De aap hebben we inderdaad gezien.. Aan een ketting, in de hete zon tussen de troep van blije toeristen en met een kruik als schuilplek. No way. Geen foto, geen aandacht, afkeer bah.
Wel weer leuk was een grappige vogel ( tja wel in kooitje, maar wel de ruimte voor zover) een soort van onze Joepie maar dan zwart groot en praat thais. Alles wat die van ons dus niet doet:-) Nando weet inmiddels alles over de Lubberboom, blijft leuk die r en die l, want dat vinden ze wel wat hier.....
En vervolgens ons wanen in een omgeving waar expeditie Robinson zomaar opnomen kon zijn.... Next stop weer lekker zwemmen, zonnebaden of kajakken, wij vonden schelpen zoeken en foto's maken naast zwemmen ook leuk dus werd dat de laatste tijdsbesteding van vandaag!
Nu iedereen het wel gehad bleek te hebben (lees de oudere met ons) hebben we heerlijk terug geraced, soort van wedstrijdje met andere speedboot. Die bleek iets meer PK te hebben dan onze boot, helaas voor ons. Weer een nieuw vervoersmiddel aan de lijst toegevoegd! En de laatste avond hebben we weer eens wat anders dan thais eten, de Braziliaan geprobeert. Heerlijke muziek, leuk optreden ( Nando had ook al die bekende glimlach op zijn gezicht, maar met deze dames begon hij zelfs nog te glimmen ook:-) ) even dansje doen, de heupjes los hoppa! Onze allerlaatste aktie en dan houden we er echt mee op, naar de beach en onze wensballon de wijde wereld insturen. Even een emo momentje, vooraf een reuze vuurpijl de lucht in, even de buurt laten weten waarom het Chaweng beach heet :) Prachtig en dat onze wensen voor andere mensen maar uit mogen uitkomen......
Genoten van de snorkeldag, en nu moe maar zeer voldaan naar bedje toe...

Vanmorgen vroeg op gestaan en naar het vliegveld gebracht om eerst in een uur naar Bangkok te vliegen, om vervolgens 4 uur later in te stappen bij Air Berlin richting Dusseldorf. In het vliegtuig veel turbulentie gehad en een hoop huilende kindertjes maarja na 11 uur vliegen is iedereen het zat..

Als afsluiting kan ik alleen maar zeggen dat Thailand een plekje in ons hart ingenomen heeft. Een herinnering die niemand ons meer afpakt en een geweldige ervaring met veel leer momenten. Prachtige dingen gezien, gedaan en gefotografeerd. Het was super fijn om dit als gezin te kunnen doen en te beleven. Heel waardevol.

We hebben met veel plezier de blogs geschreven en genoten van alle leuke reacties en voor nu komt ook de laatste blog over Thailand bijna aan zijn einde... Helaas is dat met alle leuke dingen zo, maar een ding weten we zeker: Er komt zeker een vervolg! Ohja als afsluiting, hadden we al gezegd hoe GEWELDIG het was!?

From an airplane with love,

xoxo Liefs van alle Koelewijntjes

Het zit er weer op die fantastische reis.
    Ik heb in iedergeval genóten van jullie reisverslag,leuk om te lezen en soms nog spannend ook,je weet, ik ben overal bang van, dus wat jullie gedaan hebben, is voor mij al spannend,haha!!

• 23 Juli 2011 - 07:46

Sorry sorry,
    ik zie dat ik hem wel 5 keer verstuurd heb,ohoh!!was niet de bedoeling hoor!

• 23 Juli 2011 - 11:02

Linda:

Hoooooiiiiiii,
    Ik probeer in 1 keer te zeggen dat ik dit jullie zooooooooo heb gegunt maar ooozzzzzzoooo blij ben dat jullie weer terug zijn.
    Zie jullie gauw xxx