My Thaiery 12 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 12 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 12

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

17 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Day twaaluff

Joehoe lekker bakkie koffie met appeltaart op.... Maar dat komt later!
Vandaag een vrije dag, wat doe je dan. Precies de boel verkennen en op zoek naar dingen die je 'thuis' nooit ziet! Nou ik kan vertellen dat is heul wat!
We hebben in Chiang Rai de keus gemaakt om verder geen geplande excursies te doen. De Longnecks stond op het verlanglijstje, maar door een misverstand met onze lekkere kwebbelgids kwamen we er niet goed uit, hoe te gaan.
De trip was om 3 stammen te bezoeken en dan nog los voor Karen Longneck te betalen. Nou gunnen we Karen best wel wat, maar die 3 stammen die allemaal met kettingen en armbandjes en wat al niet meer, je staan te lokken die hadden we iets te vaak al gezien...
En naar verwachting gaat het bij Karen net zo, het gevoel van te commercieel zijn geworden is erg groot!!! De gouden driehoek hebben we ook maar gelaten voor wat het was, nou ja helaas, we kunnen nu zeggen dat we NIET in Laos zijn geweest. Volgens onze medereizigers stelde dit ook niet veel voor, maargoed zij zijn er wel geweest, ook goed!P

Dussss we zijn aan de wandel gegaan en wat kwamen we tegen, bitterballen, frikandel, gevulde koek en daar komtie, appeltaart met koffie:-)
Een hollandse tent, nou ja deze man was al 35 jaar in Thailand, volgens mij zijn broek ook. Zou ook op de kaart kunnen als een soort van thaise soep?!
Maar het was gezellig, leuke verhalen gehoort ook van zijn maten, die op het tijdstip dat wij er waren nuchter overkwamen..
Het waren 70-ers die een nieuw bestaan hebben opgebouwd ( dus opa's er ligt nog toekomst hoor in Thailand) Ouwe thaaie jippie jippie jee!!
Na weer even hollands glorie geproefd te hebben, waren we het er over eens dat we vervolgens weer heerlijk van de Thaise keuken gaan genieten...
Verder door het stadje nog een paar leuke winkeltjes aangedaan om uiteindelijk aaaalle straatjes doorgelopen te zijn (dat heet verdwaald) maar met een graadje of 35 blijf je vanzelf rustig. Tja en dan hadden we ook de meest schattigste hondjes ooit misgelopen, maar zoals altijd ook deze komen NIET bij familie Koelewijn wonen:-(  Maar ze zijn vastgelegd met de camera, weer een mooie memory en snel doorlopen naar het hotel (Lanuna is echt een pracht hotel) we hebben bedden daar kan je rondjes in rennen.
Dat verdiende een heerlijke duik in het zwembad, waar zoals we inmiddels gewent zijn, scheen ook daar de zon maar heeeeel even. Nou viel het nog mee, want gisteravond was bijna heel Chiang rai omgetoverd in een tropisch zwemparadijs.
Wat een bak water kwam daar naar beneden, ach ja lainy season....

's avonds lekker weer thaise kost en een heerlijk cocktailtje op, daarna shoppen in walking street. Dit is een avondmarkt in een winkelstraat. Het meeste is rommel, maar altijd leuk om te kijken (en kijken, kijken niet kopen) nou ja soms niet dan, want het kost echt bijna niets.
Later maar weer eens een tuktaxi aangehouden en naar het hotel gescheurd, prachtig, wat een gare dingen zijn dat zeg, maar te leuk!
Even familie gekko verteld wat er met ze zou ' kunnen ' gebeuren, je snapt het wel. Ze bleven buiten dit keer en is de laatse avond van onze rondreis richting het noorden een feit....

2 weken rondreizen zit erop, pffff en wat voor twee...
Zo heerlijk genoten met zijn 4-en van alles om ons heen en vooral ook van elkaar...
De temperatuur was echt heeeel goed te doen, waar ik vooraf een beetje bang voor was. Geen benauwde situaties, nou ja op een spin, olifant op 1 cm stopt voor je neus, wild water raften, ongedierte enz. na dan:-) oke de zon was er weinig, maar er in zitten hadden we geen tijd voor of niet in de gelegenheid. Maar het boeit ook niet, het is altijd warm nooit koud. Nou ja volgens onze Tree kon het wel eens 12 graden worden in het noorden 's avonds in de winter en dan moesten ze wel een vuurtje stoken om warm te worden. Nou dan snap je wel, dat we een hilarisch momentje hadden in onze meestal nieuwe Van met airco. Hij heeft besloten om nooit naar NL te komen veel te koud, kan zijn huid niet tegen haha, watje!
En zo hebben we wat afgelachen onderweg van A naar nog B eter.....en nog zoveel meer beleefd wat nog niet eens op geschreven is.....
Zoveel indrukken, wat een verrijking van onze geest. Het land is zo toegankelijk ik zou Melis er zo alleen heen durven sturen, nu zal dat niet zo snel gebeuren. Want vriendje Koen laat zijn meissie niet nog eens lang weggaan haha!

En wat een superorganisatie is WINWIN ASIA van www.bezoekthailand.nl
Alles is zo goed geregeld, privechauffeur met gids staan altijd op tijd klaar.
Geweldige communicatie, tijdens onze trip diverse keren gebeld of alles naar wens verloopt en onze route gecheckt of alle aansluitingen kloppen, top hoor!
Super leuke gidsen mogen ontmoeten, waarin mister Eric Tree en Blye (jungle rafts) onze grote favorieten waren en natuurlijk onze zingende gids. We noemden hem Donny. In Nederland noemen we dat de X- factor want dat waren ze....
Dan nu op naar het ' zonnige' zuiden (een reis van een uurtje of 25 verderop) maar ja lainy season he......
En had ik al geschreven hoe GEWELDIG het hier is.....

Xxxx from een trotse moeder uit Thailand with love

• 17 Juli 2011 - 15:44

Linda:

Heerlijk weer een brichtje van jullie.
    Elke morgen kijk ik uit naar jullie belevenissen daar ver weg.
    Gisteren hoorde ik je aan de telefoon enthousiast vertellen over alles.
    Net alsof je gewoon thuis was, zo klonk het...
    Wel een lange reis hé van A naar B maar zo te lezen weer de moeite waard.
    Die Gekko is zo gek nog niet, na zijn eerste vliegles van Nando kijkt hij wel uit om binnen te komen. xxxxxx van ons allemaal