My Thaiery 11 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 11 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 11

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 Juli 2011 | Thailand, Chiang Rai

Day Eleven

Ken je dat gevoel? Dat ene gevoel! Oh wacht nee dat kan niet, anders waren jullie nu wel hier.... Vanochtend werd ik wakker in paradise, en na een kneepje in mijn arm bleek ik er nog echt te zijn ook! Wakker worden onder een klamboe in een reuze groot bed met prachtig uitzicht over de jungle en die heerlijke stilte! Totdat maritje wakker werd dan haha! Na een opfrissertje kwam het overheerlijke ontbijtje onze kant op hebben we gegeten. Na het eten even genoten van het resort en de rust en weer even met de kleintjes op de ipad gezeten, schatjes :) 

Onze nieuwe gids kwam ons ophalen en vertellen dat het al weer tijd was om afscheid te nemen van ons paradijsje in Lisu lodge. Op naar Chiang Rai met onderweg een paar tussenstops, waarvan de eerste een toilet was natuurlijk. Vervolgens kwamen we aan bij de hoogste geiser van thailand, rook heerlijk naar rotte eieren daar maar was wel even leuk om te zien. Ijsje, koffie en weer door! 

Daarna kwam de lunch in een wel heel apart hotel/restaurant genaamd Condom Cottage. Misschien een spelfoutje? Bleek het dus niet te zijn. Het gehele terrein was bezaaid met borden over de gehele sexuele voorlichting. Ik moest nog het meest lachen om het bord: Our food is guaranteed not to cause precnancy. Wederom een hilarisch moment, vooral toen we zagen dat er bij ieder huisje een reuze condoom voor de deur staat en je in de shop een condoomboom kon kopen... Maarja na nader onderzoek kwamen we te weten dat de eigenaar zich inzette om aids te voorkomen. En als hem dat lukt met een condoomboom hoor je mij niet klagen! 

De derde stop was de leukste van vandaag: de Witte Tempel. Deze tempel is het best de vergelijken met de thaise versie van de sagrada familia van Gaudi in Barcelona. De tempel is gemaakt door een thaise kunstenaar/architect en compleet wit met zilver. Echt een pracht exemplaar om te zien, hoewel de tempel nog lang niet af is. Allereerst hebben we een bezoekje gebracht aan het ,naar mijn mening, mooiste toilet gebouw in de wereld. Wat overigens bij de tempel hoorde. Het gebouw was volledig van goud met ingelegd goudblad en schitterende bhudda's en thaise goden als decoratie. Helaas was de pot zelf iets minder spectaculair want ik koos de verkeerde en belande op een thais hanggat. Moest nog wel voor de wcdeur mijn schoenen uit en speciale toilet slippers aandoen, heel gewoon hier.  
Vervolgens gingen we de tempel binnen waar we eerst nog met een monnik op de foto zijn geweest, die ik later dan ook volledig gevolgd heb omdat de oranje doeken die ze droegen schitterend afstaken bij het witte geheel. En omdat mama een schilderij wil met iets met oranje erin. Dat ook. Maargoed mijn gebeden werden niet verhoord want het gezelschap bij de monniken wilde maar niet uit mijn perfecte plaatje verdwijnen, weg foto. Achja het leven van een fotografe in spé gaat niet over rozen. Eenmaal binnen in de tempel was een prachtig beeld te aanschouwen van de cyclus van het boeddisme die begon bij een beeld van een echte overleden monnik in was. Daarboven een bhudda in lotus houding, een witte bhudda, de bhudda in een lotus bloem en tenslotte Lord Bhudda bovenaan. Erg mooi om te zien. Aan de andere kant was een muur met een moderne schildering (aangezien de tempel nog steeds niet af was) de schildering bestond uit een enorme drakenkop met onder zijn hoofd de weergave van het dagelijkse menselijk lijden bijv. mobieltjes, computers, stripfiguren zoals kunfu panda, maar ook Michael Jackson en 9/11 waren afgebeeld. De kunstenaar geloof dat dit alles ons weerhoud van waar het leven eigenlijk omgaat. Het meest bizarre was dat in ieder oog van de draak een persoon te zien was. Na enig turen ontdekte we Bush en BinLaden. Erg apart en bijzonder maar moeilijk uit te leggen, ga ooit eens langs als je de mogelijkheid krijgt. 

Na de tempel gingen we met een bootje naar het dorpje van de tri people. Bij aankomst stond er een man met een paar bakken met enorme pythons die 3 seconden later om mn nek hingen. De gele phyton werd als sjaal om mn nek gedrapeerd, even lachen, 600 baht. Ik ben een beetje klaar met het commerciele gedoe hier op sommige stukjes, de rest van het dorpje was een straat met wederom stalletjes en verkleedoma's die de tri people moesten voorstellen. Algoed een paar stappen verder was onze taxi al klaar voor vertrek. 

Eenmaal in ons prachtige hotel aangekomen konden we op onze heerlijke bedjes ploffen en lekker dineren. Na het eten stond de avondmarkt op de planning maar een stortbui gooide roet in het eten, achja regenseizoen. 

Eenmaal in de kamer wilde ik rustig mijn blogje schrijven tot er plots een GEKKO verscheen, totaal onaangekondigd en nog veelste vroeg voor onze speurtocht. De gekko wilde niet mee werken aan ons uitzet progamma en besloot te rennen voor zn arme gekkoleven. Helaas de verkeerde kant op. Gekko's kunnen tot onze grote spijt op het plafond lopen. En achter de gordijnen, onder het bed, tussen de gordijnen en overal behalve in het glas waar we hem in wilde vangen. Uiteindelijk heeft onze held papa hem vliegles geven met een slipper richting de lobby, waarna wij gelijk het WNF gebeld hebben wegens mishandeling van een gekko, ik zie 't arme ding nog vliegen.... Achja wij konden iig zonder gekko's te tellen in slaap vallen, morgen weer een vrije dag!

From Thailand with love, 

xoxo

  • 14 Juli 2011 - 06:37

    Linda:

    In 1 woord GEWELDIG!!!!!!!
    Ik wou dat ik er bij was.......
    Liefs Linda

  • 14 Juli 2011 - 07:28

    Oma:

    Lieve allemaal,
    Wat heerlijk al die verhalen, wij kunnen er geen genoeg van krijgen.
    Melissa jij schrijft geweldig, met verbazing en tranen in mijn ogen zit ik het te lezen. het is net of ik ook echt bij jullie ben. Wat maken jullie veel mee, dit is 'n reis om nooit meer te vergeten. Nando en Monique, wat heerlijk om deze ervaring mee te geven
    aan jullie meiden.Het is 'n verrijking in hun leven.
    Heel veel lieve groetjes. XXXX

  • 14 Juli 2011 - 09:15

    Peter:

    wat een geweldig avontuur beleven jullie ,leuk hoor , ik heb ook zo het eea, beleefd in de keren dat wij in amerika waren , maar dit is toch heeeeeeeel anders , jullie zitten in het groen en wij in de woestijnen , maar ook wel in eens het groen ,wel bij behoorlijk hoge temperaturen hoor ,
    wees trouwens maar blij dat jullie daar zijn , het is hier bar en boos , enorme hoeveelheden regen , storm , ruk winden van ik weet niet hoeveel km . per uur , en zo,n 14 graden , morgen wat beter , maar dan weer hetzelfde , blijf dus nog maar ff weg , geniet er van , en we houden jullie in de gaten hoor .

    groeten peter en hanny

  • 14 Juli 2011 - 14:09

    Tessa:

    Hoi allemaal,
    wat een verhalen,ik wou dat ik mee was gegaan in 1 van jullie koffers.
    Meliss, echt waar het schrijftalent heb je van mijn broer! haha
    Heel veel plezier nog & kom maar op met die fotos als jullie terug zijn.
    Ik ben er klaar voor :)
    xx

  • 14 Juli 2011 - 18:54

    Erika:

    Hey allemaal,
    Zo ik liep een beetje achter met lezen, dus net met veel plezier een uurtje zitten genieten. Geweldig, sommige verhalen zijn herkenbaar van Kim en Dennis, maar te gek hoe je schrijft Melissa. Dat zal straks wennen worden in ons eigen landje......maar daar nog maar niet aan denken. Er volgen vast nog meer super dagen. Geniet! Ben benieuwd naar je foto's Melis. Marit leer je daar ook nog wat van die Thaise dansen? Ga het zeker allemaal horen. Groetjes van ons

  • 15 Juli 2011 - 11:35

    Monique :

    Wat leuk om de reacties weer te lezen op Melissa's verhaal!
    Wij zijn er ook blij mee, want zoals jullie lezen maken wij heel veel mee! En we lezen het weer terug om alles op een rijtje te krijgen:-)
    Maar troost jullie ook in Thailand regent het vaak alleen is het wel 32 graden en verdampt het snel!
    Liefs van ons 4 tjes....

  • 16 Juli 2011 - 07:33

    Erwin:

    WE WANT MORE!!! WE WANT MORE!!!

    (PS...Nando, neem je een paar leuke tipi wan's mee?)

    Veel plezier nog.

  • 16 Juli 2011 - 08:11

    (o)pa En (o)ma :

    Hallo allemaal,
    We nemen aan, dat jullie nu op je rusteiland zijn, om bij te komen van alle ervaringen en inspanningen.
    Want vermoeiend zal de reis ongetwijfeld geweest zijn, elke ochtend vroeg op en de gehele dag in touw, om alles te willen zien.
    Wij kunnen ons indenken, dat jullie nu rust gaan nemen, maar dat zal wel na het snorkelen etc. zijn.
    De verhalen zijn tot op heden steeds prachtig geweest en hebben we met veel plezier, iedere dag naar uitgekeken.
    Nog een fijn weekje op Koh Samui en blijf genieten.
    Lieve groeten xxxx

  • 16 Juli 2011 - 19:41

    Milou:

    Wat een prachtige verhalen! Ik lees ze met veel plezier.

    Geniet nog van jullie reis en tot snel!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2011

Last days

19 Juli 2011

My Thaiery 16

18 Juli 2011

My Thaiery 15

18 Juli 2011

My Thaiery 14

17 Juli 2011

My Thaiery 13
Melissa

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 33809

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 02 September 2013

My Thaiery 3

15 Mei 2012 - 27 Mei 2012

My Thaiery 2

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: