My Thaiery 10 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 10 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 10

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 Juli 2011 | Thailand, Chiang Rai

Day Ten

Goodevening! Weer zo'n dag die de woorden uit je mond haalt en het me veel moeilijker maakt nog te kunnen beschrijven wat we allemaal beleefd hebben. Thailand is een land dat je moet zien in plaats van er over te lezen, maar goed dan mist heel nederland mijn schrijftalent en dat zou zonde zijn haha!

Vandaag stond wederom om half 8 onze taxi klaar waarmee we vanuit Chiang Mai naar onze tussenstop in Lisu Lodge (een bergresort) gingen. We hadden dit keer geen minivan maar een thaise taxi waar ik me een soort vee in voelde, al met al was het wel heel erg leuk om mee te maken.

Eenmaal in Lisu Lodge aangekomen vielen even onze mondjes open omdat de schitterende natuur en adembenemende rust ons even overviel. Het resort ligt midden in de bergen met prachtige groene bomen, kleurige bloemen, bananenbomen en lieflijke huizen van bamboe en riet. Onze koffers werden netjes in onze kamers gezet terwijl wij moesten genieten van een drankje, wat hem niet helemaal werd want het vloeisel was niet te drinken.. Het was in ieder geval wel een lief gebaar. Onze gids kwam ons ophalen om met de mountain bikes een stuk te fietsen richting het olifantenkamp.

Wat een prachtige omgeving om rond te fietsen zo tussen de bergen! Onze gids was een aardige man die wederom gebrekkig engels sprak waar we weer hartelijk om gelachen hebben. Onze gids wilde namelijk lubber farmer of lijst farmer worden in Bangkok. Geweldig! Hij wist dan ook echt alles van iedere plant in Thailand en we zijn dan ook heel vaak gestopt om te horen welke plant in welke soep kan. Na een flink stuk rijden kwamen we aan bij de lijst velden waar er een hoop vrouwen aan het werk waren. Natuurlijk zijn we even gestopt om foto's te maken, de vrouwtjes waren erg aardig en lief. En weer door!

Aangekomen bij het olifantenkamp hebben we even gegeten en gespeeld met de lieve hondjes daar die niet bij me weg te slaan waren, super schattig. Daarna kwamen de olifanten terug dus konden wij opstijgen! Eerst konden marit en mama in het mandje op de rug van de olifant stijgen en daarna zijn ook ik en papa ingestapt. We moesten over een paadje dat zo stijl naar boven ging en zo smal was dat je moeilijk zou geloven dat er zo'n enorme dikhuid doorheen zou passen, maar wonderbaarlijk genoeg paste het. Een hele bijzondere ervaring. Die alleen nog maar mooier werd toen de mahout me vertelde dat ik uit het mandje mocht en op de olifant mocht gaan zitten met mijn benen achter zijn oren. Echt geweldig om mee te maken! En zo bijzonder om zo dicht bij zo'n enorm groot beest te zijn. Fantastische ervaring. Eenmaal terug aangekomen bij het olifanten kamp werden we gelijk in de raft-outfits gehesen en de rivier in gegooit, met boot gelukkig. De mega kolkende massa water kwam dan ook gelijk de boot binnen, er zat meer water in de boot als in de rivier! Iets wat Marit niet echt kon waarderen. Spannende aktie maar moet je ook eens meegemaakt hebben! Maar we hebben het overleeft! Na het raften konden we royaal gebruik maken van een jungle douche die bestond uit een bak met water en een schepje +  een rieten douche gordijn, het maakt ons allemaal niets meer uit! Daarna kwam de lunch die er geweldig opgemaakt uitzag in een bamboe mandje met daarin voedsel ingepakt in bananen bladen, wederom heerlijk en leuk om te eten!

Op de terugweg nog even gestopt bij een dorpje met mensen in traditionele thaise kleding, die na ons vertrek weer gewoon oma waren. Commerciele troep.
Maargoed wel even leuk om te zien :) Thuis in onze lodges gelijk in coma gestort en daarna even bijgekomen op te veranda.

Ondertussen terwijl ik dit zit te typen liggen we ( stoelen zijn er niet alleen chill bedjes) op de veranda in Lisu Lodge terwijl de meest verschrikkelijke beesten rond mijn oren vliegen en onder mijn voeten kruipen, SCARY! Je komt hier een enorme variatie aan harige dingen met poten tegen, kunnen overigens ook thaise vrouwen zijn. De vrouw met snor bijvoorbeeld....
Wij zijn nu de enige met nog een canadees stel in dit verblijf met 6 kamers dus heeeeerlijk rustig.
Ook hier hadden we weer een tippi wan tot onze beschikking, en zij kwam dus heerlijk ons eten brengen!
Maargoed ons buikje zit weer vol na de geweldige maaltijd en de leuke dans daarna met het vriendelijke Lisu-volk in dit hotel! Er was ook een dochtertje van die tippie die gelijk IPAD verslaaft bleek.. Donderkoppie van een wijfie haha! Maar wel even leuk om mee te spelen :)

Het is nu bedjestijd in de jungle, maar niet voordat ik mijn bed geheel heb gecontroleerd op harig, glad, langpotig of glibberig beest. Geld ook voor de douche, toilet, onder het bed, de gang en het plafond! *James Bond deuntje* maar ons bedje werd keurig met klamboe en al klaargelegd om weg te dromen in dit prachtige verblijf ( soort van dierentuin)

P.s Mocht ik wat vinden , verzoekinsecten als souvenir graag melden onder aan de blog s.v.p!

GoodNight!

From Thailand with love,

xoxo

• 14 Juli 2011 - 06:32

Zus:

Een foto van zo'n harig vies beest is meer dan genoeg hoor, bah!
    Doe mij maar een gegrilde kip....
    Wat een belevenissen zeg, je hebt toch wel wat liefs gefluisterd in de flappies van de olifant hé?
    Is Marit de schrik al weer te boven?
    Wat zal je vader genieten van al die mooie dingen! Die wil niet meer anders.
    Gaat het goed met mijn zus Jane? Kus voor allemaal xxxx

• 14 Juli 2011 - 13:34

Ineke En Mart :

Ho allemaal,

Wat een geweldig verslag kan jij schrijven meliss,
    En wat zien en maken jullie een hoop mooie dingen mee.
    We hebben 5 jr geleden ook zulke mooie verslagen meegemaakt van onze kinderen rich fran en Jim.
    Maar het is toch weer leuk om het nu weer allemaal te lezen.
    Nog heel veel plezier en nog een hele fijne vak.
    met heel veel mooie bezienswaardigheden. dikke kus voor allemaal. Mart en Ineke uit Vlaardingen.