Day Five - Reisverslag uit Ban Bang Pru, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu Day Five - Reisverslag uit Ban Bang Pru, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

Day Five

Blijf op de hoogte en volg Melissa

26 Augustus 2013 | Thailand, Ban Bang Pru

Goodmorning! En wat voor morgen, we zijn blij dat we de nacht weer achter ons kunnen laten. Slapen viel wat tegen maar al met al mogen we niet klagen. Vanmorgen werden we gewekt door onze ontbijtladyboy en hebben we genoten van droge chocolade koekjes en koude patatjes yum! De ouwe thaien onder ons besloten vanaf 7uur boos voor zich uit te willen staren en aangezien wij de boven bedden hadden ben ik naar mama gemanoeuvreerd en hebben we achter ons gordijntje ons ontbijt gegeten.

Een uurtje later was het gelukkig alweer tijd om uit te stappen, we zijn inmiddels aangekomen in Surat Thani! Daar stond netjes een gids met naambordje op ons te wachten. Wederom heeft bezoekthailand.nl alles weer super geregeld, top service! De beste man en z'n playboy tshirt konden geen Engels dus die hebben we niet meer gehoord tot we bij ons hotel waren.

Het was ongeveer een uurtje rijden richting ons hotel in Khao Sok en onderweg zien we de natuur steeds mooier worden. De vlaktes veranderen langzaam in prachtige bergen en er komen steeds meer palmbomen en schitterende jungleplanten bij. De mist hangt net over de bergtoppen en het uitzicht is echt adembenemend. Welcome to national park Khao Sok verteld een bordje ons. Wauw.

Aangekomen bij Khao Sok Paradise Resort ziet alles er prachtig uit. Het is een mooi kleinschalig resort op palen boven het water. Overal zijn bloemen en planten en we zitten midden in de jungle, echt heel gaaf!

We krijgen gelijk een welkomstdrankje van de vriendelijke medewerkers en kunnen ons even opfrissen na 24 uur niet gedoucht te hebben, helaas zijn de mensen nog niet uit onze toekomstige kamers dus moeten we onszelf nog even vermaken tot 12 uur. We beseffen ons op dat moment dat het pas 9 uur 's ochtends is...

Om ons bezig te houden zijn we even een kijkje gaan nemen in het dorpje hier in de buurt. Overal zitten hele gezellige kleine restaurantjes en na het matige en vroege ontbijt van vanmorgen hebben we weer honger, gelukkig voor ons weten ze daar hier wel raad mee en kregen we een super dikke ananas pannenkoek voorgeschoteld. Oh wat een verwennerij is dat eten hier toch!

Terwijl we zitten genieten van ons ontbijt barst ineens uit het niets een enorme regenbui los. En na 5 minuten is het weer alsof het nooit gebeurd is. Echt heel gek. We zijn maar terug gaan lopen naar het hotel in de hoop dat de kamers stiekem al eerder klaar zouden zijn, we willen nu wel heel graag douchen.

Natuurlijk was dit niet zo en hebben we nog wat tijd doorgebracht in de jungle lobby, wat boekjes gelezen over het nationaal park en een excursie geboekt voor vandaag en morgen. Onder het genot van wat Khao Phad natuurlijk. ;) Vanmiddag staat er een olifanten trekking op het programma, we kunnen natuurlijk niet hier zijn zonder deze lieve reuzen gezien te hebben!

Precies 12 uur was de kamer klaar en hebben we lekker gedoucht en beetje geslapen. Lees in een coma gelegen.. Om drie uur stond netjes de taxi klaar en konden we richting de olifanten!

Achter in een jeep richting de olifanten weer even genoten van het uitzicht, wat is het hier ongelofelijk mooi zeg. Gelukkig zit het weer mee en hebben we zonnetje. Dit word een mooi middagje . Het moment dat we de eerste olifanten langs de kant zien lopen krijgen we weer kippenvel, wat zijn die beesten toch prachtig.

We stappen uit de jeep en mogen gelijk op de olifanten gaan zitten. Klaar voor een ritje door de jungle! En wat voor een! Dit pad is voor professionele bergbeklimmers bedoeld maar hoe groot een olifant ook is ze gaan er gewoon doorheen. Bizar! De Mahouts van deze olifanten zijn de liefste die we tot nu toe gezien hebben. Is duizend keer beter dan twee jaar geleden in Chiang Mai... De Mahouts praten zo lief tegen de olifanten en geven ze de tijd om te rusten. Onze olifant wacht netjes tot z'n mannetje weer bij is en gaat dan verder met lopen. Menig Nederlands huisdier kan hier van leren! De tocht is prachtig en we verbazen ons wederom over de enorme kracht en behendigheid van zo'n olifant. De kleinste steilste paden zijn probleemloos! Onze olifant is helemaal netjes opgevoed en wijkt van het pad af richting een afgelegen bosje om daar een sanitaire stop te houden, of hij schaamt zich om te poepen dat kan ook..

Na afloop mogen we alle modder van de olifanten afspoelen, is net als je ford ka wassen maar dan anders haha! Wat een beleving weer zo de bergen in over onbegaanbare paadjes met prachtig uitzicht...
Terug aangekomen in het hotel hebben we lekker even uitgerust en omgekleed, we konden zelf ook een douche gebruiken inmiddels!

Eerder dat we allemaal weer klaar waren was het half 8 en barse de regen weer los. Dan maar gezellig in het hotel eten, vinden we niet erg!
We hebben wederom de heerlijkste dingen gegeten en even de vakantie doorgesproken terwijl we omgeven worden door gekko's en vleermuizen. We zijn echt midden in de jungle!

Wat we toen nog niet wisten is dat de weg terug naar huis een stuk spannender zou worden dan heen. Op de trap kwamen we de allergrootste spin tegen die ik ooit gezien heb. Goede avond meneer spinnemans, wat doet u op de trap? We hebben hem Gerard genoemd. Dit smaakt naar meer, dus hebben we de zaklampen gepakt en zijn we gaan zoeken. We kwamen tot de conclusie dat we omgeven zijn door horror beesten. Overal zitten mega grote sprinkhanen, miljoenpoten ter grote van komkommers en spinnen met kleuren die ons meer dan duidelijk maken, blijf bij me weg.. Na een tijdje op het balkon kwamen er ineens vuurvliegen voorbij! Wat een gave dingen zijn dat! Om 22.00 vonden we het genoeg geweest en wilde we douchen en slapen. Doe je je douchedeur open, hangt er een vleermuis in de douche. WAAAAH We waren even vergeten dat we een jungle douche hebben met een open plafond...

Na onszelf ingepakt te hebben in een klamboe zijn we lekker gaan slapen. Het is even wennen aan alle geluiden hier maar het werkt uiterst rustgevend!

Goodnight!

From Thailand with love,

xoxo

• 26 Augustus 2013 - 16:32

Ineke:

Wat een lef hebben jullie. Nooit eens bang. Ik denk dat je anders niet aan zo'n reis moet beginnen. Fijn hoor als je daar geen last van hebt en er alleen maar van kunt genieten. Fijne dag morgen met spannende avonturen.

• 26 Augustus 2013 - 19:10

Jacco&Ria :

Wat is het altijd weer heerlijk om jullie avontuur te lezen, te leuk en het mooie is dat we het zo mee beleven al is het alweer 4 jaar geleden dat wij er geweest zijn.
    De Jungletocht is wel het meest bizarre !!!!
    Neem alles in je op en geniet met volle teugen, (kijk uit voor bloedzuigers).
    Op naar jullie volgende verhaal.

• 27 Augustus 2013 - 18:52

Eef En Rita:

We genieten (veilig en wel) hier van jullie jungle-book avonturen. We printen alles uit in OLIFANTEN letters (wink wink) voor omaatje zodat zij ook op de hoogte blijft van alles. Dus let op je woorden!!
    Nog veel plezier!!! Dikke kus en knuffel

• 27 Augustus 2013 - 23:29

Angelique :

Wauw wat een avonturen, het is weer een heel nieuwe ervaring in de jungle en tegelijk heel herkenbaar!! Dit is zoooo bijzonder...