Day Four - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu Day Four - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

Day Four

Blijf op de hoogte en volg Melissa

25 Augustus 2013 | Thailand, Bang Rak

Dag vriendjes en vriendinnetjes

Dag 4 is alweer aangebroken en we zijn hem heerlijk relaxed begonnen. Voor ons doen hebben we lekker uitgeslapen en heerlijk ontbeten. Kantary hotel is echt super en krijgt van ons een dikke tien! Na het eten zijn we lekker het zwembad ingedoken, even wat tijd om te relaxen met z'n viertjes. Sorry oma ik heb niet 20min gewacht voor ik ging zwemmen na t eten... Het water was heerlijk . Zelfs mama heeft een bommetje gemaakt maar na een paar baantjes riep het bubbelbad ons zo hard dat we daar verder gaan borstcrawlen. Zo fijn om even niet te haasten of rond te lopen. We hebben ook vakantie....

Na het zwemmen het standaard crashmove ritueel hebben we de koffers weer ingepakt en Khao Phad gegeten. Deze hadden we gisteren meegekregen uit het restaurantje bij de rivier omdat we teveel besteld hadden. Smaakt na een dag nog lekkerder!

Zoals afgesproken stond de chauffeur van gisteren om 12 uur op ons te wachten. Kiki moest vandaag met een andere familie mee dus was er niet bij. Een uurtje rijden is voor ons geen straf met deze heerlijke taxi busjes. De stoelen zitten zo lekker en zijn zo groot dat iedere directeur er jaloers op zou zijn. Helaas heb ik er weer niet veel van meegekregen, maar een beetje slaap doet de mens goed!

We hadden geen idee wat we konden verwachten van de Monkey tempel in Lop Buri maar daar aangekomen kregen we de grootste cultuurschok van deze vakantie. Wat zoek je in Blijdorp als je er hier tussen kunt lopen??? Apen in je auto, op je dak, in de lantaarnpalen, op je toonbank in je winkel. OVERAL apen. Al was de allereerste aap die we zagen niet zo'n gelukkig beestje. Het makaakje zat een partijtje te chagerijnen op een krukje, maar dat vonden we niet zo raar als je bedenkt dat je een een oerlelijke groene jurk aan kreeg en als klap op de vuurpijl ook nog eens rouge en lippenstift op had. Nee aapje je ziet er niet op je voordeligst uit vandaag... Alsof het dan niet nog erger kan moet je nog doen alsof je door een microfoon zingt ook.. Iedereen heeft wel eens z'n dag niet.

Een stukje verderop was een oude ruïne die zo uit jungle boek gehaald kon zijn. Gaaf! Om de ruïne heen die, Prah Prang San Yot heet, zat het wederom vol met makaken. Zo dichtbij ben ik nog nooit geweest. Opeens stond ik stil, voor een aap en ik wist, net als hij, dat of ik hem zou bespringen of hij mij. Het werd het laatste en voor ik het wist ging alles in slowmotion. In de verte zie ik papa in gevecht met een makaak op z'n hoofd en zie ik Marit wegrennen voor een andere aap. Ik had de pech een lange rok aan te hebben en werd van drie kanten als Play city gebruikt.. Voor ik het wist zag een van de apen mijn knot aan voor mandarijn en een ander mijn gele knoopjes voor nootjes.. Sta je daar compleet afgeragd door een stel Thaise makaken. What on earth just happend. Ik vond het allemaal hilarisch om mee te maken en was lichtelijk verwonderd over deze mens/ dier verhouding. Ik ben nog niet bijgekomen of ik zie een stukje verderop mama ontluist worden door twee middelformaat terroristen. Binnen nog geen twee minuten zijn we in deze tempel al van 3 knoopjes en een zilveren oorbel bestolen. TIP kom in je onderbroek, al betwijfel ik of ze die niet ook van je lijf trekken, wat je ook doet je MOET dit gezien en meegemaakt hebben.

We zijn maar een klein stukje doorgelopen om alles weer even in fatsoen te brengen. Verwonderd lopen we door de straten, hoe raar is het om in plaats van katten overal apen te zien..

De Thaise garagemedewerkers op de hoek van de straat vonden onze verbazing des te aantrekkelijker, weer een huwelijks aanzoek gekregen. Ik heb inmiddels al 5 tuinmannen en 3 tuktuk chauffeurs voor in m'n koffer. Je weet maar nooit wanneer je ze nodig hebt. Ik neem ze mee op bestelling mocht u interesse hebben.

Na een bijna stervende vrouw, een vergevorderde overleden rat en een hoop oude stadstroep wilde we graag gaan. Voor we weg konden kwamen we nog een zwerver met een pistool tegen die hij gelijk tegen z'n hoofd zette bij het zien van mama die rustig aan een Magnum stond te likken, je ijs of mijn leven. Het is dat mama d'r Magnum toch niet lekker vond dus als hij verder wil likken, ga gerust je gang. Toen mama d'r halve ijsje gaf, gaf de man z'n pistool. Een Magnum voor een Magnum, eerlijke deal lijkt me. Nu is het tijd om te gaan. We hebben nog twee uur te gaan richting Bangkok train station. Ik zeg weer tijd voor een Thaise siësta. Slapen doen ze hier net zo vaak als eten en ik pas me graag aan. Zo ben ik.

Aangekomen in Bangkok zijn we gelukkig net de file nog voor en zijn we al snel op het station. De koffers even bij de tijdelijke storage gegooid en gegaan voor onze wel bekende "tuck het in de bucket." bij de KFC. Twee jaar geleden zaten we hier ook op onze koffertjes rond een kipbucket. Na het eten nog even een rondje toilet wat helaas geen poezendouche had... We hebben weer lekker boven de gaten staan mikken en met een emmertje door gespoeld, op z'n Thais ga je toch het lekkerst hier. Hahaha

Na het eten nog even een rondje gelopen rond het station. Kwamen we bij een tentje waar we zowaar de grootste relnicht van Thailand hebben gevonden. Mijn thee werd geserveerd met een loopje waar Miss Jay uit ANTM een puntje aan kon zuigen. Fabulous.

Het word tijd om maar de trein te vertrekken. Helaas is er iets mis gegaan met het boeken van de tickets en liggen we in andere wagons en met allemaal boven bedden. Het maakt ons ook allemaal niet uit. De twee ouwetaaie (letterlijk) onder mama en mij zijn al uren naar dromenland en in de Holland coupe van papa en Marit gaat ook iedereen naar bed. Terwijl ik dit schrijf zitten we in de bar van de trein op een ruitjeskleedje te yahtzee'en en zingen papa en mama keihard vals mee met earth, wind and fire. Die hebben inmiddels alle twee veelste grote chang biertjes op. Ik zeg lallend de jungle in. Marit heeft zich inmiddels onder de tafel verstopt uit schaamte en ik lach me rot. Waardevolle familie momentjes dit en we genieten intens van onze vakantie hier, benieuwd wat morgen ons weer gaat brengen!

We maken de uurtjes maar vol hier want we moeten nog zo'n 12 uur voor we aankomen. Dit word een lange gezellige nacht!

From Thailand with love,

xoxo

  • 25 Augustus 2013 - 08:34

    Marleen:

    melis ik hoef straks niets meer aan je ma te vragen,ik lees iedere dag de verhalen van de Fam. koelewijn. in een woord geweldig. Veel groetjes vanuit Ridderkerk en geniet lekker verder

  • 25 Augustus 2013 - 16:39

    Pa En Ma Koelewijn:

    We lezen het verslag elke dag hoor en zijn diep onder de indruk, wat jullie allemaal meemaken.
    We kijken al weer uit naar het volgende verslag.
    Melissa wat schrijf je het toch weer enorm leuk, we genieten en beleven het met jullie mee.
    Hier is alles goed hoor.
    Geniet verder van de nog komende dagen.
    Lieve groeten, pa en ma.

  • 25 Augustus 2013 - 19:17

    Ineke:

    Gezellig dat verhaal over die apen. Leuk verteld hoor.

  • 28 Augustus 2013 - 08:16

    Angelique:

    Die apentempel, was dat niet doodeng? Ineens zo'n aanval van die makaken, ik zou t op een lopen hebben gezet! Het meisje wat wij hebben ontmoet bij het fietsen door Bangkok is daar gebeten door zo'n terrorist... Gelukkig is het bij jullie allemaal goedgedaan en heb ik weer gesmuld van een spannend avontuur. Melis, je moet columniste worden, stel t voor aan Bezoekthailand.nl. Reizen voor hen en dan de prachtigste verhalen, zo worden alle lezers enthousiast! Floortje dessing, eat your heart out!

  • 30 Augustus 2013 - 08:11

    Linda:

    Ge-wel-dig!
    Wat zou ik graag ff om het hoekje kijken bij jullie!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 33746

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 02 September 2013

My Thaiery 3

15 Mei 2012 - 27 Mei 2012

My Thaiery 2

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: