Day Six - Reisverslag uit Ban Hat Rin, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu Day Six - Reisverslag uit Ban Hat Rin, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

Day Six

Blijf op de hoogte en volg Melissa

28 Augustus 2013 | Thailand, Ban Hat Rin

Hoe ga ik nou weer verwoorden wat we gisteren gedaan hebben als het al niet eens op de foto's overgebracht kon worden... Ik zit inmiddels op de boot richting full moon party eiland Koh Phangan en heb gisteren even een avondje gerelaxt van het bloggen om alle mooie dingen te verwerken. Ik ga m'n best doen om het zo goed mogelijk op te schrijven, maar dit moet je gezien en ervaren hebben om te snappen...

Gisteren ochtend hebben we lekker vroeg ontbeten met french toast met chocoladesaus en pineapple pannenkoeken, blijer kun je mij niet maken. Ik moet echt een Thais kokinnetje ontvoeren voor thuis besef ik me nu. Om 9 uur stond de taxi netjes voor ons klaar, inclusief de groep van vandaag. We hebben voor vandaag een jungletrekking op het programma gezet en hebben dit keer voor een groepstour gekozen ipv een privé tour. Beetje afwisseling kan geen kwaad! Het was ongeveer een uurtje of anderhalf rijden richting het park en ondertussen hebben we weer lekker genoten van de omgeving. De andere stellen in de groep waren een Deens stel, een stel uit weetikveelwaar die lekker klef zat te doen. en een jong stelletje uit Engeland. Een diverse groep mensen die nog redelijk stil waren in het begin, maar wij Nederlanders brengen wel wat leven in de brouwerij! Aangekomen op de pier werden we voorgesteld aan onze gids van vandaag, een wederom tandloos figuurtje genaamd Kian. Super enthousiaste knul! We zijn met z'n alle de longtailboat ingerold en hebben de camera's klaar. Kom maar op met je national park! Na 10 minuutjes varen zaten we in een paradijs wat minstens expeditie Robinson waardig is. Wauw wat een omgeving! Het water is de mooiste groenblauwe kleur die ik ooit gezien heb en zo helder dat je alles onderwater kunt zien. De enorme met jungle bedekte rotsen torenen boven het water uit en overal vliegen vlinders met de mooiste kleuren rond Het heeft bijna iets onwerkelijks om hier te zijn. Het is een prachtige dag vandaag en we boffen ontzettend met het weer. Het heeft hier heel veel geregend de afgelopen dagen. De temperatuur is deze vakantie sowieso heel erg goed te doen en we hebben iedere keer geluk gehad met alle activiteiten.

We hebben ongeveer een uur gevaren over het prachtige park en intens genoten. Kian, onze gids, weet echt alles over de natuur. Hij verteld ons onderweg dan ook alles over alle "animon" die hier leven en hoelaat en waar je ze kunt zien. Hij verteld ons over het water en alle vissen en onderweg loopt hij heen en weer over de rand van de boot alsof het niets is. Wat een prachtige vent.

Na een uur varen wanen we ons echt in het paradijs op aarde en meren we aan bij een hotelletje met kleine jungle huisjes die drijven op het water. Het is mogelijk om hier te overnachten en wakker te worden met dit uitzicht.... We worden er even stil van. Zodra Kian onze gezichten ziet schiet hij in de lach en verteld ons dat we hier de komende twee uur onze gang mogen gaan! Dat hoef je mij geen twee keer te vertellen, BOMMETJE!!!

Het Engelse stelletje, Oliver en Louie vonden dit ook een prima plan en ook Marit en papa doken gelijk het kristal heldere groene water in. Er lagen kano's langs de huisjes en we besloten even op eigen houtje de omgeving te verkennen. We blijven er stil van worden. Wat een immense rust en wat een indrukwekkende hoge rotsen... Kunnen we hier nooit meer weg?

We hebben lekker gezwommen en gekanood tot Kian ons een nieuwe uitdaging gaf, hij knoopte een lange bamboestok aan een kano en daagde ons uit er overheen te lopen, Challenge accepted! Kian kon dit natuurlijk als de beste, die wandelt er overheen alsof het een zebrapad is. Na een paar pogingen stond Marit als eerste in de kano en hebben ook de andere de overkant gehaald, iedereen behalve papa natuurlijk, die heeft de balans van een nijlpaard met een evenwichtsstoornis. Maarja je kunt het altijd proberen... Na de heerlijke lunch met verse vis en Thaise gerechten , een hoop uitgewisselde ervaringen en gezelligheid was het tijd voor het tweede gedeelte van de dag, de jungle trekking! Onderweg naar de boot zakte Marit nog even met haar voet door de steiger heen, die worden niet zo stevig gemaakt als thuis! We hebben het fluffige hondje incl staartje en bijbehorend strikje van de eigenaar gedag gezegd en nog een keer achterom gekeken naar dit paradijsje, KNIJP ONS, zijn we hier echt?

We moesten een klein stukje terug varen en konden daar in de middle of nowhere uitstappen om de jungle in te gaan, gaaf! Kian heeft ons wederom bewezen echt alles van de jungle te weten, hij heeft ons overweg alles verteld over iedere boom en plant, en vol enthousiasme geprobeerd ons een vliegende salamander te laten zien vliegen. Die wilde natuurlijk niet mee werken en sta je een kwartier te kijken naar een springende Thai van 1.40 die met een tak zwaait, we vermaken ons prima! Kian vertelde ons ook eindelijk wat dat harde slijptol geluid is wat we steeds horen, wij dachten dat er gewerkt werd maar het bleek allemaal van een insect te komen! Het ding is nog geen 10cm groot en maakt een lawaai waar menig bouwplaats jaloers kan zijn. Na een uur lopen heeft Kian twee hoedjes gemaakt van bladeren en een riem van lianen waar je water fles in kan. Deze knul kan echt alles! We kwamen aan bij een grot en kregen wat zaklampen uitgedeeld, benieuwd wat we hier weer gaan aantreffen. De grot bleek de grootste nachtmerrie te zijn voor veel mensen uit de groep, we schenen de grot in en het eerste wat we vonden is een twee meter lange witte slang en zijn broertje. Okee, slik.. Kian liep vol enthousiasme verder en pakt ineens een reusachtige spin van de muren. Het ding had poten van 20 centimeter lang.. GADVER! De hele grot bleek vol te zitten met spinnen formaatje koekblik bah! Overal waar je scheen lichte er ogen op en kropen enorme spinnen over de muur. Kian wist er alles over en pakte ze met gemak van de muur als ze niet giftig waren...

Eem stuk verderop in de grot klonk een oorverdovend gekrijs, eenmaal aangekomen daar bleken het honderden vleermuizen te zijn. WIE VAN JULLiE ZAT ER IN ONZE DOUCHE?! Kian noemt trouwens alle vleermuizen mickeymouse en alle spinnen spidermans, met zijn gebrekkig engels klinkt het nog grappiger. Je moet trouwens niet bang aangelegd zijn voor deze trip, dit is echt heftig zelfs voor ons! Marit is overal nieuwsgierig naar en pakt aan het einde zelfs een staart van een slang beet die Kian weer gevonden had.. De heldin! Tijd om terug te wandelen, Kian doet nog een paar vliegende hagedissen pogingen en haalt wederom reuzen spinnen uit hun web. Marit heeft er een op haar hand laten lopen! Over de smalle paadjes en de takken wandelen we terug naar de boot. We zijn allemaal doorweekt van de hitte en moeten bijkomen van al het klimmen. Gelukkig weet Kian daar wel iets op, swimswim? De boot stopt bij een rotspartij en Kian klimt met gemak naar boven en springt zo van een hoge rots het water in, willen wij ook! We zijn met een paar ook naar boven geklauterd en zijn van de klif gesprongen. Heeeerlijk zo'n verfrissing! Zelfs mama is na drie keer aarzelen gesprongen! Ik hou nog een zwem wedstrijdtje tegen Kian richting de boot terug, die hij niet verwacht had te verliezen!

Terug in de boot snijd Kian allemaal vers fruit voor ons aan en varen we terug richting de pier. Kian komt naast ons zitten en tovert allemaal takken uit z'n broekzak, hij pakt z'n mesje er weer bij en begint weer iets te knutselen.. Uit eindelijk heeft hij voor Marit een armbanden gevlochten van lianen uit de jungle en voor mij een ring gemaakt. Hij heeft echt onze dag gemaakt en we hebben zo genoten! Dit was een van de gaafste dagen tot nu toe en terwijl de zon zijn laatste stralen laat zien over de rotsen van Khao Sok nemen wij afscheid van dit prachtige stukje aarde en van onze nieuwe vriend Kian.

Dit staat voor altijd op ons netvlies. De rest van de wereld deed er even niet toe vandaag. We leven hier en nu en genieten van ons gezin en van de natuur. Waardevolle momentjes.

Zo het is eruit, het staat op papier! We zijn na het ontbijt van vanmorgen vertrokken uit Khao Sok Paradise Resort en zitten zoals ik al zei inmiddels op de boot richting Koh Phangan. Kijken wat dit ons weer brengt, de laatste stop van de vakantie is alweer aangebroken, maar we hebben nog tot zaterdag om te genieten van het strand!

From Thailand with love,

xoxo

• 28 Augustus 2013 - 18:38

Jacco&Ria :

GEWELDIG !!!!!!!

• 28 Augustus 2013 - 22:28

Pia:

Melissa en rest van de family, heb echt geen tijd gehad om te lezen. Heb alles bewaard in mapje Melissa en aankomend weekend ga ik alles lezen en reageren. Veelplezier met elkaar en tot mails. xx Pia

• 29 Augustus 2013 - 10:37

Linda!:

Wat een helden zijn jullie!
    Zou echt die grot niet in gaan...
    Je schrijft super melis..en jij bent een held met slangen en spinnen marit!
    Ik ga ff met een spuitbus aan de gang tegen spinnen hier :-)
    Geniet nog maar lekker xxxxx

• 29 Augustus 2013 - 10:53

Cilia.:

Lieve allemaal,
    Wat genieten jullie toch, heerlijk om te lezen.
    Elke keer dan worden wij er ook blij van.
    Geniet nog de laatste dagen ook van het strand en de volgende belevenissen.
    Liefs, pa en ma.xxxx

• 29 Augustus 2013 - 17:17

Fam. Ouwens:

Hallo allemaal, wat een mooie en spannende verhalen allemaal.
    Leuk geschreven met volle enthousiasme. We maken er uit op dat jullie enorm genieten.
    Ook voor de laatste dagen nog heel veel plezier,
    Uit het zonnige Ridderkerk veel liefs.Xx

• 29 Augustus 2013 - 19:11

Angelique:

Tranen van het lachen en ontroering... Wat een held die Marit, maar ook moeders en vader met z'n evenwicht van een.... Nijlpaard? Ik hoor het geluid van de zingende circelzaag gelijk weer! En de mooiste zin uit dit verhaal: je leeft hier en nu en geniet van het gezin....
    Ik zeg: een jaar op water en brood en geen nieuwe kleren of je moet eruit gegroeit zijn, maar volgend jaar weer!!

• 29 Augustus 2013 - 21:33

Martin:

Lieve vrienden,

Wat genieten jullie weer van deze prachtige reis met super verhalen. Heel leuk om te lezen.
    Leuk geschreven Melissa. En Marit wat een kanjer ben jij zeg met je SPINNEN. En wat een overwinning voor Monique om van de klif te springen. En Nando, ja wat zal ik ervan zeggen. Een nijlpaard wie had dat gedacht. Geniet nog met jullie gezin en Stay Happy.
    Liefs uit Ridderkerk en kijk weer uit naar onze ontmoeting. Gr en xxx Martin