DAY SIX - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu DAY SIX - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

DAY SIX

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

21 Mei 2012 | Thailand, Chiang Mai

Allereerst even een bedankje voor alle geweldig leuke reacties! We vinden het ontzettend leuk om te lezen dat iedereen zo ontzettend bezig is met ons, we voelen ons in ieder geval nooit alleen hier!

Vandaag was een leuk dagje die begon met heerlijk ontbijten bij het plaatselijke bakkertje naast ons hotel! Ze verkopen hier heerlijke westerse dingen zoals stokbroodjes, pudding broodjes en allerlei ander lekkers, even een fijne afwisseling. Overigens hebben we eigenlijk nog niet bizar veel Thais gegeten, we kijken erg uit met eten.

Na het ontbijt zijn we nog even langs een winkeltje geweest waar koen 2 dagen geleden een t-shirt had laten drukken met het logo van zijn band. Het drukken ging op een ouderwetse manier, wat we konden zien omdat de man 5 minuten voordat wij het shirt op kwamen halen pas begon. Ik hou van deze mentaliteit. Na het winkeltje terug gedreven naar het hotel, het is hier zo'n 42 graden geweest vandaag en heel veel zon.

Om daar even gebruik van te maken besloten we nog even een uurtje aan het zwembad te gaan liggen en even te zwemmen. Het resultaat: IK HEB EEN KLEUR!
Alleen niet de goede......
Zoals gewoonlijk verschrikkelijk raar en lelijk verbrand. Ja mama, ik had me toch ECHT met factor 30 ingesmeerd. Maar goed 40 lagen after-sun erop!

Om 1 uur stond onze op Mark Marie lijkende gids voor de deur en werden we naar de Doi Suthep tempel gebracht. Deze tempel is een prachtige tempel boven op een berg. De gids heeft ons veel uitgelegd over de tempel en vond het leuk dat we zo geinteresserd zijn in boeddhisme. Na een rijtje rijden kwamen we aan bij de berg en moesten we de ruim 300 treden bezittende trap op. Geen probleem als je mega spierpijn hebt van het olifant rijden haha, kun je dat ook weer zeggen!

Onderweg nog een stel monniken gefotografeerd, die ik dus blijkbaar wel mag fotograferen, maar ze mogen niet naar mij kijken. Heel raar om te zien.
Eenmaal boven hebben we eerst rond de tempel gelopen, genoten van het prachtige uitzicht over Chiang Mai en veel informatie gehad erover.

Na het rondlopen zijn we de tempel zelf echt ingegaan en moesten we voor de ingang netjes onze schoenen uitdoen. Overigens vind ik het heel respectloos dat sommige toeristen nog steeds met een mini broekje en alleen een topje naar binnen durven te lopen, dit mag namelijk echt niet.

Binnen in de tempel kreeg ik weer flashbacks naar vorig jaar, wat was het hier prachtig. Het had net geregend en de zon begon weer te schijnen. Dit veroorzaakte een prachtig gezicht omdat in de tempel bijna alles goud en glimmend is. Een monnik heeft voor ons een gebed opgezegd en ons een wit bandje van heilig katoen gegeven. Deze heeft vorig jaar flink wat geluk gebracht! Ook is het hier een ritueel om met een soort pennenpakje vol houten staafjes te schudden totdat er 1 uitkomt. Op het stokje staat een nummer die bij een briefje hoort. Op dat briefje staat een soort voorspelling voor de toekomst. Ik had mijn lievelingsnummer & verjaardag: 2. Koen had het getal 13 wat voor heel veel geluk staat. Ook heb ik het nog een keertje voor mama gedaan. Ons huisnummer & haar echte leeftijd, 23. Maar wat daar op staat leest ze thuis wel :)

De gids liet ons onze gang gaan en we hebben nog lekker even foto's gemaakt. Ook hangen er belletjes door heel de tempel heen. We hebben een belletje gekocht en opgehangen met onze naam erop. Deze blijven 5 jaar hangen, daarna worden ze weggehaald en gebruikt om nieuwe Bhudda's van te maken voor in andere tempels. We zijn dus vereeuwigd!

Na de tempel hebben we een Jade fabriekje bezocht. Leuk om te weten dat Jade niet alleen groen is maar ook zwart, paars, oranje, wit en goudkleurig. Wist ik dus niet! Verder wilden we niets kopen dus waren we al snel weg daar. Rond 4 uur kwamen we weer aan bij het hotel en hebben we even lekker een douche gepakt, je zweet je kapot zo'n een dag! Tijdens het douchen kwam ik erachter dat mijn verbrandingen waren verkleurd tot rood tinten die bij de Gamma niet eens verkrijgbaar zijn. Het ziet er verschrikkelijk uit haha.

Het avond eten was al helemaal een vermelding waard, we zijn gaan eten bij het restaurant naast ons restaurantje van gisteren genaamd DECK. Het is een prachtige lokatie met een gebouw wat volledig van glas is. Voor de deur stond een lief meisje/ ex lieve jongen die ons naar onze tafel bracht. Het was niet druk dus er was genoeg plaats. We wilden lekker buiten zitten en genieten van het uitzicht. Buiten hield in dat je op een grote houten veranda zat met daarop een 2 persoons lounge en een tafel ervoor. We zaten onder een hele grote boom met enorme lampionnen erin die me erg aan thuis deden denken vanwege de vorm en het wit met oranje, net als onze huiskamer :). Het uitzicht was prachtig over de rivier en hier en daar een bootje die voorbij kwam. Ik heb een heerlijke gerookte zalm op met gestoomde groenten en jasmijn rijst. Koen heeft genoten van eendenborst met een heerlijke saus en franse frietjes. Tijdens het eten zo genoten en onze belevenissen tot nu toe doorgesproken. Zelfs Koen heeft een paar traantjes gelaten omdat je ineens beseft wat je allemaal aan het doen bent en hoe geweldig dat is. Alles komt er uit op zo'n reis bleek ook later.

Na het eten nog even gezellig over de nightmarket gelopen waar we mama's grootste nachtmerrie tegen kwamen. De AKA vrouwtjes met hun achterlijke kikkers. Geen zorgen, we hebben er geen gratis gekregen >;) Ook heb ik met mijn voeten nog in een bak met visjes gezeten, wat een ontzettend maf gevoel is dat zeg! Alsof je voet slaapt!

Rond 10en was het voor ons genoeg geweest en zijn we terug gegaan naar het hotel om even een poging te wagen met de Bouwmannetjes (Koen's Familie) te skypen! Dit lukte met enige vertraging best aardig, fijn om iedereen weer even te zien en te spreken.

En speciaal voor marit: WE HEBBEN EEN GEKKO IN DE KAMER! EEN BABY GEKKO :D
Hij wil alleen nog geen vliegles richting de buitenlucht....

De eend van koen zijn eten is inmiddels veranderd in WC EEND. De koffie van StarBucks heeft hem geen goed gedaan en we hebben al 2 extra toilet rollen gehaald. Geeft niets, vooral niet als de airco naast de toilet deur alle geur sensaties richting de rest van de kamer blaast! Maargoed je kunt het net als ik vorig jaar ook een week lang hebben, nog minder prettig. We hebben er wat remmers en kurken ingestopt en hopelijk is alles morgen over, buikpijn in de nachttrein is niet zo fijn!

Vandaag was wederom een super leuke dag, morgen alweer de laatste dag in Chiang Mai! Vroeg ons bedje uit dus om deze dag nog optimaal te benutten!

From Thailand with love,

xoxo

Melissa, Koen, Kleine Canon & Baby Gekko

• 21 Mei 2012 - 17:56

Corrie:

fijn dat jullie genieten!
    ik wens jullie nog een hele fijne week!

beterschap koen x

ik hou van jullie <3
    liefs cor

ps. doe die baby gekko de groeten van me;)

• 21 Mei 2012 - 18:13

Mum:

Ja die Doi Suthep heeft toch wel een bijzondere lading, voor ons zeker omdat Menno toen aan de chemo zat. En wij bij elk buhda beeld of iets waar wat te wensen viel een schietgebedje hebben gedaan! Geluksbandjes gedragen en kijk nu een jaar later, je neef gaat de Alpe du Zes fietsen!! Dusseh je hebt daar toch wel even een bedankje achtergelaten he, al is het alleen maar de gedachte natuurlijk! Ook dat is geloof! En ik geloof ook dat jullie reis echt niet meer stuk kan, en ja dan kom je soms heel even op aarde en besef je wat je meemaakt..... Hou dit vast. ( en Koen ook maar dan wat anders:-) en nu nog 1 dagje, en up to the Beach!! Gekke meid x

• 21 Mei 2012 - 18:34

Oma En Oma K.:

Melissa en Koen, het is niet te geloven wat jullie allemaal meemaken.
    Olifanten, gekko's, spinnen, ratten en wij doen het op het balkon met 'n nestje jonge musjes, waarvan de vader en moeder heel de dag heen en weer vliegen met eten.
    Maar dat is ook leuk hoor.
    Genieten jullie maar lekker.
    Heel veel liefs, opa en oma. xxxxxxx

• 21 Mei 2012 - 18:52

Ineke De Lange:

Die van die WC eend vond ik weer een leuke, alleen vervelend om diegene te zijn, die daar mee te maken kreeg.
    Ik hoop dat die klachten overgaan.
    Verder hebben jullie weer mooie ervaringen meegemaakt.
    Ik kan me zo voorstellen, hoe graag je weer foto's maakt.
    Veel plezier verder.

• 21 Mei 2012 - 19:04

Linda:

Als ik dit schrijf ( 9 uur) liggen jullie vast te dromen over alle belevenissen van de dag.
    Hoop voor Koen een rustige nacht zonder veel wc bezoek.....
    Wat maken jullie toch een hoop mooie, indrukwekkkende en waardevole dingen mee!
    Geniet morgen maar weer verder en kijk uit in het zonnetje.
    Groeten aan de gekko en een kus van mij voor jullie xxx

• 21 Mei 2012 - 19:24

Pia:

wat geweldig allemaal en wat boffen jullie.
    Kijk uit naar volgend verslag.

• 21 Mei 2012 - 20:17

Milou:

Lieve Koen en Melissa,

wat GEWELDIG om jullie verhalen te lezen, wat maken jullie bijzondere en leuke dingen mee :)!! Ben best een beetje jaloers, haha. Geniet nog van jullie reis! (maar dat moet wel lukken)

Heel veel liefs xx

• 22 Mei 2012 - 07:51

Karin:

Jullie hadden gisteren zoveel verteld met het skypen dat ik helemaal vergeten was om het verslag te lezen!
    Wat is het toch bijzonder wat jullie meemaken en zoveel!
    Ben blij dat ik net een sms van je kreeg Binkie :-),had al hele visioenen dat het niet goed ging.
    Succes in de nachttrein,misschien zijn jullie zo moe dat je nu wel kan slapen,love jullie,kus (schoon)mama

• 23 Mei 2012 - 08:29

Ooop En Ooma:

hai bofkonten we genieten met jullie mee,en melissa als jij zo blijft schrijfen .binnen 2 jaar een best seller en coen is nog zoekende// wat dacht je oppasser in de zoo ha ha, blijf om je heen kijken en geniet van dit mooie land ,veel liefs van o en o zou de konijn jaloers worden zo n grote grijze douce in de tuin u

rs

• 23 Mei 2012 - 22:51

Peter&Klasina:

Heej vakantiegangers, weer erg leuk om jullie verslag te lezen. Zo beelden, dat het lijkt of je er zelf bij bent:) Hier inmiddels ook mooi weer, dus dan steken we niet zo af bij jullie. Word je rode huid al een beetje bruin, Melissa??
    Liefs van ons :)(:

• 27 Mei 2012 - 13:00

Anne:

Ahhhh Lisje ik heb dat witte bandje nog steeds om!!! Hij is nu alleen niet meer echt wit... Laat 'm gewoon zitten totdat ie af valt. Ben KEI jaloers op jou ;) '
    kussies uit Brabant