DAY NINE - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu DAY NINE - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

DAY NINE

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

24 Mei 2012 | Thailand, Hua Hin

DAY NINE

Een nieuwe dag in Cha'am! We hebben heel vroeg ons wekkertje gezet om een ochtend duik in de zee te nemen. Dit duurde vijf seconden omdat ze zee vol kwallen zat. Overigens heb ik nog nooit zo'n leuke reactie gezien. Koen was namelijk volledig verbijsterd over het feit dat de zee hier net zo warm is als een douche. Heel anders dan het 5 minuten ritueel wat hier in Nederland plaatst vind als je het te warm hebt. Van de zee dan maar naar het zwembad, daar lekker even gezwommen en een douche genomen. Daarna gaan kijken hoe het ontbijt hier is. In een woord: Fantastisch. Er is zoveel te eten en alles ziet er geweldig uit. Helaas hadden we maar kort de tijd om er van te genieten, 9 uur staat onze gids al klaar voor onze trip.

Koen heeft netjes de tas weer op ABC en ik heb lekker mijn eigen fototas. Er ontstond dan ook meteen paniek toen ik mijn t-shirt in mijn tas deed en niet bij de rest van de kleding. Structuur is gewoon mijn ding niet haha. Onze gids stelde zichzelf voor als Wendy, we hoorde dat alle thai een bijnaam hebben. Deze naam zegt iets over hun uiterlijk, beroep of gewoontes etc. Daarnaast zat onze driver Mr Nu. Mr Nu was voor een thai belachelijk lang en had een eeuwige glimlach op zijn gezicht. Lieve oude man. Wendy heeft ons de oren van ons hoofd gekletst en bleek een geweldig leuke vrouw te zijn waar we ontzettend veel mee gelachen hebben. Zij en Mr Nu bleken goede vrienden te zijn en ook zij hebben wat af gelachen onderweg.

Het was 50 minuten rijden naar het park & onderweg zijn we even gestopt bij een Pineapple plantage. Tot de wonderlijke ontdekking gekomen dat de vrucht niet aan een boom, zoals wij eigenlijk dachten, maar in de grond groeit. Het palmboom achtige gedeelte van de ananas word hergebruikt en weer in de grond gezet waaruit ieder jaar een paar ananassen groeien. Dit kan 4x gedaan worden daarna is de plant dood. We hebben een paar mini ananassen gefotografeerd en een mega gemuteerde ananas gespot. Het waren er geloof ik 4 aan elkaar.

Aangekomen bij het vissersdorpje even genoten van de prachtige omgeving. Het is hier heel Robinson achtig met hoge steile bergen vol jungle bomen & strand ertussen in. Bij het dorpje nog wat modderkruipers in real life gezien en even gekeken bij de souvenir shops. Daar lag de grootste reuze kikker die we ooit gezien hebben. Mam, we hebben hem echt laten liggen.

(Even voor de mensen die het niet snappen. De kikkers waar ik het over heb zijn houten kikkers met een houten stokje erbij. Als je met het houten stokje over de rug van de kikker gaat, ontstaat er een kikker geluid. De markten hier overstromen van de vrouwtjes die ze met man en macht willen verkopen. Mama heeft er een bloedhekel aan. :D )

Onze boot lag op ons te wachten dus we moesten door. Een ministukje door de zee gelopen en in de boot geklommen. Daar een stukje gevaren en aangekomen op de grond van het national park. Wederom een prachtig Bounty eiland met een enorme jungle berg. Genieten dit. Wendy heeft ons enorm veel informatie verteld wat heel erg leuk was.

Op het programma van vandaag stond het bezoeken van een prachtige grot midden in de jungle. Om bij deze grot te komen hebben we een enorm steil pad beklommen met een luchtvochtigheid van 80 procent en 100% volle zon. Wij kwamen zeiknat boven aan. In de grot bleek de helse tocht het meer dan waard te zijn. Wat een geweldig mooi gezicht. De grot was immens groot en bevatte meerdere openingen in het dak waardoor er prachtige zonnestralen naar binnen kwamen. Er groeide verassend veel planten en bomen in de grot die door het zonlicht schitterend verlicht werden.

FOTOFOTOFOTOFOTOFOTO.

Over foto's gesproken, onderweg kwamen we een thais stel tegen die ons met open mond aanstaarde en met ons op de foto wilde. Ik weet me op zo'n moment geen houding te geven en ben dus maar gaan liggen, maar dat staat ook zo raar op foto.

De gids vertelde ons dat ze nooit buitenlanders tegen kwam en al helemaal geen meisjes met blond haar en blauwe ogen & jongens zoals koen. Daar is er namelijk maar 1 van.

De grot bestond uit 3 delen. De ingang, de doorgang en het centrum. De ingang bestond uit een aantal schitterende stenen die als een waterval naar beneden liepen. Middenin was een Bhudda geplaatst. Ook hebben we hier een prachtige zeldzame vogel gezien. De vogel was glimmend donkerblauw en van formaat merel.
In het diepste gedeelte van de grot was een tempel gebouwd die, wanneer de zon goed staat en je op het juiste moment van de dag bent, prachtig verlicht word door een spot van zonlicht. Helaas waren wij net te laat. Toch heb ik nog wat mooie plaatjes geschoten. Er hing een vreemde maar ook fijne lucht in de grot. Nadat we gevraagd hadden wat er was bleek er monniken as verbrand te worden.... Good to know.

In de grot was er naast een klein ere plaatste een inkeping in de grot waar een hele kleine ruimte was. Hier bleek een monnik iedere dag te bidden. De monnik was onlangs overleden en zijn as zat nu in onze neusgaten. Desondanks was het een mooi gezicht daarbinnen.
We waren de enige in de grot dus hebben in alle rust wat rond gekeken en genoten van al het natuurschoon. Koen heeft zelfs een foto gemaakt van een spinnenweb met spin erin. DE HELD.

Na een uurtje of wat zijn we weer terug naar boven gegaan en onze helse tocht naar boven rustig afgedaald dit keer. Onderweg heel goed opgelet op apen, maar helaas wilde ze zich niet laten zien. Meer dan een dikke enorme pissebed kregen we niet. Wendy heeft hem overigens wel heel netjes naast de weg gelegd. De Thai hebben echt respect voor alles. Beneden zat nog steeds het 81 jarige vrouwtje dat wandelstokken verkocht, wat eerder niet eens voor mij op de foto wilde. Uit belediging wilde ik haar niet noemen, ik ga het toch doen omdat ik nog nooit een mega oud vrouwtje onderste boven in een prullenbak heb gezien. Hilarisch.

Bij het restaurantje op het stand een heerlijke Thaise lunch op met Minched Clear Pork Soup, Rice with Chicken & Cashew. Porknogwat en Fried Prawn. Allemaal erg lekker! Koen vond alles + een liter Ketchup ook prima te doen. Daarna nog even een uurtje relaxen op het strand, schelpjes zoeken en genieten van het uitzicht.

Na een uurtje terug in het bootje, en terug naar het hotel. Onderweg in de auto weer even een powernap gedaan. We slapen wat af hier. We zijn weet netjes bij ons hotel afgezet en hebben afscheid genomen van onze lieve gids & driver.

Snel even douchen want we zien eruit alsof we een berg opgelopen hebben met 38 graden en teveel kleding aan. Voor het douchen bleek dat koen en ik beide een wit hemdje aan hebben die helaas niet meer uitgaat. Het verkleuren gaat geweldig hier, alleen niet bij ons. Bij deze geven we ook eerlijk toe dat we hebben gekeken naar zelfbruiners maar de Thaise mensen willen het tegenovergestelde: alleen maar witter worden. No fake tan voor ons dus. Dan maar in Nederland bijkleuren. Niet dat ik in bikini kan. Ik ben namelijk gestoken door een mug met 16 angels & heb ik uitslag op m'n been. (nee, marit het is geen ''schurft'') Heel onze benen vol muggenbulten. Charming.

Wat een geweldige dag weer, en leuk om zulke lieve mensen te ontmoeten.
Morgen een dagje Hua Hin. Benieuwd wat daar te beleven valt.

From Thailand with love,

xoxo

Melissa & Koen

  • 24 Mei 2012 - 15:48

    Kees En Karin:

    Wat lees ik, tas op ABC en .. STRUCTUUR. Weet je zeker dat je met die Koen op vakantie bent die wij normaal thuis hebben.
    Het hele vakantie verhaal klinkt geweldig en zo veel mooie dingen. Ik zie uit naar die 1000 foto`s. Maar ook zie ik er weer naar uit om jullie te knuffelen zondag.
    Veel plezier nog. X papa

  • 24 Mei 2012 - 16:52

    OOM PETER:

    IK VOLG JULLIE IEDERE DAG , MAAR IK GA MET BEP NAAR FRANKRIJK VOOR 6 WEKEN . DUS KAN IK HET HELE VERHAAL NIET TOT HET EINDE VOLGEN , MAAR IK HOOP DAT JULLIE HET VERDER FIJN HEBBEN , DAT LUKTE TOT NU TOE BEHOORLIJK MERK IK , KOM HEEL THUIS , EN DAARNA HOOR IK DE REST WEL . FIJNE TIJD VERDER , OOM PETER.
    BEN IK EIGENLIJK WEL EEN OOM VAN JOU ???????? IK WEET HET ECHT NIET , MAAR HET MAAKT NIET UIT . .

  • 24 Mei 2012 - 18:51

    De Beekjes:

    Hoi Melissa en Koen,
    Ik heb weer genoten van jullie reisverslag wat hebben jullie veel gezien.Gelukkig dat Koen weer is opgeknapt het lijkt me geen pretje in zo.n warm land om ziek te zijn. Wat gaan de dagen snel voor jullie nog even en dan zitten jullie weer in het vliegtuig. Wat je ma niet erg zal vinden (ha,ha). Ik verheug me nog op je laatste verhalen nog heel veel plezier en pas goed op jullie zelf.xxxxx

  • 24 Mei 2012 - 20:03

    Linda:

    Hoi, ik denk zomaar dat jullie de rest van het jaar ook alleen maar kunnen lachen, elke keer zal er wel weer een herinnering boven komen.
    En zoals ik steeds lees zijn jullie het ideale setje.
    Structuur, alles goed geregeld, lol en gezelligheid.
    Mooier kan toch niet!!!
    Heb je trouwens mijn tak gezien?????
    xxxx voor allebei

  • 24 Mei 2012 - 20:27

    Jacco&Ria:

    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie, kijken iedere dag uit naar het reisverhaal.
    Genieten nog maar.
    Xx

  • 24 Mei 2012 - 22:16

    Mum:

    Wat een heerlijke dag weer! En ben wel heel benieuwd naar de foto van die dame ondersteboven in de vuilnisbak?? Vond fijn ff te skype, 3 dagen geen bericht is niks haha! Koen er staat nu zwart op wit dat jij structuur hebt, planner bent en zeer goed alles onder controle hebt.... Kijk daar zijn je ouders toch blij mee:-)! Maak er nog 2 super dagen van, nu kan het nog! Veel plezier... Luv you 2

  • 25 Mei 2012 - 09:14

    Opa En Oma K.:

    Hallo Melissa en Koen.
    Helaas is het aftellen alweer een beetje begonnen voor jullie.
    Wij hebben genoten van de leuke verhalen en mooi, om op zo'n afstand, dit met jullie te hebben mogen delen.
    Geniet nog even na en wensen jullie alvast een heel goede terugvlucht.

  • 25 Mei 2012 - 17:40

    Linda:

    Nog even vergeten, een hele goeie vlucht terug en weltrusten alvast xxxxx

  • 26 Mei 2012 - 10:16

    Eef En Rita:

    We hebben genoten van jullie reisverslagen en wat hebben jullie mooie herinneringen 'gemaakt'. Die kunnen ze jullie nooit meer afnemen!! Een hele goede vlucht terug en een veilige thuiskomst! Gr., Eef en Rita

  • 26 Mei 2012 - 21:41

    Ineke De Lange:

    Ik wens jullie een goede vlucht en wel thuis.
    Bedankt dat je weer de moeite hebt genomen om mij mee te laten genieten van jullie spannende reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

My Thaiery 2

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2012

DAY TEN & ELEVEN

24 Mei 2012

DAY NINE

24 Mei 2012

DAY SEVEN & EIGHT

21 Mei 2012

DAY SIX

20 Mei 2012

DAY FIVE
Melissa

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 33814

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 02 September 2013

My Thaiery 3

15 Mei 2012 - 27 Mei 2012

My Thaiery 2

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: