DAY FIVE - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu DAY FIVE - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

DAY FIVE

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

20 Mei 2012 | Thailand, Chiang Mai

Lieve familie, vrienden en kennissen.

We komen niet meer terug. We hebben besloten hier te blijven, alle olifanten van het olifanten park te adopteren en een huisje te kopen met een mega grote tuin voor alle olifanten.

Voor wat wij vandaag beleefd hebben, is nog geen woord voor verzonnen. We houden het op olifantastisch :D
Vanmorgen hadden we bijna alles gemist omdat we nog tot heel laat met papa en mama hebben zitten skypen en na de eerste wekker weer verder waren gaan slapen. Gelukkig ging mijn biologisch alarm nog wel op tijd af en werden we nog net op tijd wakker om alles te kunnen regelen :)

Na het ontbijt, wat bij lange na niet kon tippen, aan het ontbijt in het vorige hotel, werden we om 8 uur in de lobby verwacht en opgehaald door onze taxi richting het olifanten kamp. Wij zaten keurig op tijd te wachten op onze gids. Toen er een binnen kwam en vroeg of ik Marry28 was moest ik hem teleurstellen. Dat was ik niet. Nadat de man nog een kwartier bleef wachten hebben we het hem nog maar een keer gevraagd en toen hij het uitsprak bleek het te lijken op Melissa wat in het Thais word vertaald naar Marryza maar zo geschreven was dat ik het verkeerd las. Onhandig...

In onze taxi zaten nog 2 andere stellen die ook naar het park gingen. Een schotse man van 57 met een Thaise vrouw van 32. Achja, het blijkt niet geheel ongewoon te zijn hier, hij is een van de vele. Achterin de bus zaten een man en een vrouw uit Nieuw Zeeland waarbij er tijdens het voorstelrondje nog 3 roodharige kleutertjes hun hoofd boven de banken uitstaken. De roodharige sproetjes hebben de hele weg netjes in koor engelachtig gezongen en wij hebben erg gelachen om hun liedjes met bijbehorende engelse accenten.

Na een goede 40 minuten kwamen we aan bij het park en werd ons verteld dat wij een andere tour zouden doen dan de rest van de mensen. Wij zouden voor vandaag Mahout worden. Een Mahout is een persoon die opgroeit met een olifant en deze verzorgt en onderhoudt. Bij aankomst kregen we een blauwe broek en blouse, wat een Mahout altijd aanheeft. Dit is zodat de olifanten een ander persoon dan hun eigen Mahout ook als Mahout beschouwen. Na het omkleden hebben we gekeken bij de jonge olifantjes. De jongste was net 2 maanden oud en was genaamd Boonchan. We hebben een tijdje met dit schatje geknuffeld en hij bleek dol op blonde meisjes te zijn en wilde dan ook niet stoppen met kroelen. Die gaat in de koffer! Na alle olifanten gevoerd te hebben werden we naar onze olifanten gebracht. Daar kwamen we erachter dat koen en ik alle twee een eigen olifant hadden en dat er voor de rest vandaag er niemand anders bij zou komen. PRIVE TOUR!

We werden voorgesteld aan onze olifanten en hebben even kennis met ze gemaakt. We kregen een welkomstzoen van ze wat voelt alsof je een stofzuiger van 20 cm breed op je wang zet en eraf trekt. Heel grappig gevoel :D Na het voorstellen kregen we van hun echte Mahout geleerd hoe je op een olifant kunt klimmen, waar 3 manieren voor zijn: via zijn voorpoot, zijn achterpoot en zijn slurf. Daarna hebben we geleerd welke commando's lopen, stoppen, afstappen en poseren zijn. Daarnaast hebben we met ze gedanst, kusjes gekregen en gezien hoe slim deze beesten zijn! De olifanten waren heel erg lief en werden heel erg goed verzorgd. Ze kregen veel te eten en drinken tijdens het verzorgen. Na een paar uurtjes heerlijk bezig zijn met die lieve reuzen hebben we een ritje gemaakt, alle twee onze eigen olifant :) Onderweg kwamen we meneer spinnenmans tegen die zich verplaatst heeft van de fietstoer naar het olifant rijden. Jou pak ik nog wel.

De olifant van koen bleek al net zo'n goede spanningsboog te hebben als koen zelf en besloot om iedere 3 meter stiekem wat planten mee te nemen om op te eten, snel afgeleid haha. Na een half uurtje zijn we naar de plek van onze lunch gereden en hebben ik en koen met een kapmes een bananenboom omgehakt en aan de olifanten gevoerd! Super leuk om een keer te doen! Koen kreeg nog even een hartaanval van het broertje van spinnenmans die bijna over zijn hand rende, en zich snel verstopte. Bij de lunch heerlijk gegeten en even gerelaxed. Na de lunch nog even bij de andere olifanten gekeken en toen kregen we te horen dat we met de olifanten mochten zwemmen!!!!!

We zijn naar de rivier gelopen en het water in gesprongen met onze reuze kinders. Daar hebben we anderhalf uur de geweldigste tijd van ons leven gehad. Wie krijgt er de kans om samen met alleen een gids & 2 hele leuke mahouts met olifanten in het water te zwemmen? Wij hebben zo genoten! We zijn nat gespetterd, hebben met de olifanten gespeeld, ze gewassen en er was niemand die ons vertelde dat we weg moesten. De jongens hebben heerlijk lopen dollen met de olifanten die je voor hun kunt vergelijken met een hond hier in Nederland. (ietsiepietsie groter natuurlijk) Wij hadden toch al de grootste pret. We hebben na afloop nog minstens 100 keer de filmpjes bekeken omdat we niet geloofden wat er allemaal is gebeurd vandaag. Dit is zo bizar! Na het wassen nog een uurtje de jungle in geweest op hele steile paadjes en bergen met het mooiste uitzicht wat je maar kunt verzinnen. Helaas had ik omdat het flink kon gaan regenen mijn camera bij de gids gelaten. Bleek achteraf mee te vallen. Maar goed die plaatjes zitten voorgoed in je geheugen!
Uiteindelijk afscheid genomen van de olifanten, nog een dikke zoen gekregen en naar huis gebracht met de taxi. Daar zijn we moe maar voldaan in slaap gevallen en hebben we gedroomd over alles wat we vandaag meegemaakt hebben. Bij het wakker worden was het geen droom! Dit hebben we echt gedaan!

Dus mochten jullie hier een keer langs willen komen, we sturen het adres van ons huis wel op,

From a pink cloud in thailand with love,

xoxo

Tarzan & Jane

P.S ENJOY THE PHOTO'S & VIDEO!

• 20 Mei 2012 - 15:55

Pa:

Briljant!! Wat hebben jullie genoten zeg. Fijn om weer even te skypen.

• 20 Mei 2012 - 16:00

Corrie:

lieve koen en lissa,
    oke ik geef het toe ik ben jaloers! wouw wat een geweldige dag hebben jullie gehad! maar goed dat ik er niet bij was anders ging me perfecte krul in de war whaha! maar ik mis jullie wel hoor! geniet nog maar lekker van jullie week en wel blijven skypen hé. een hele dikke kus en knuffel:D

• 20 Mei 2012 - 16:09

Lotte:

Wauw die foto's met de olifantjes!
    Ik was nog niet jaloers, maar nu wel haha
    En voor de duidelijkheid, jullie komen WEL terug
    xxx

• 20 Mei 2012 - 16:54

Kees En Karin:

Hé Tarzan en Jane
    Jullie hebben vast een oppas oma en opa nodig,dus wij komen ook wel die kant op:-) Wat een belevenis en een prachtige foto's. Kus,Mama

• 20 Mei 2012 - 17:59

Petra:

Wauw!!!!!!

Geen woorden voor super foto's
    Ik lees met zeer veel plezier jullie
    verslag elke dag kijk al weer uit naar de volgende.
    Veel plezier saampjexxxxxx

Groetjes van ons allemaal!!!!

• 20 Mei 2012 - 19:18

Aad En Linda:

Geweldig!!!
    Weer een ervaring die niemand van jullie af kan pakken.
    Misschien kun je een olifant leeg laten lopen en meenemen.
    xxxx

• 20 Mei 2012 - 19:30

Erika :

Wat een story en die foto's....Super!!!
    Met recht noemen jullie je Tarzan en Jane. Ziet er geweldig uit!! We blijven jullie volgen via deze geweldige verhalen!!! Groetjes

• 20 Mei 2012 - 20:22

Jacco@Ria:

Weer erg genoten van jullie belevenis met de olifanten geweldig.
    Het is net of we op vakantie zijn,(op de bank) Kijk weer uit naar jullie volgende belevenis xx

• 20 Mei 2012 - 20:54

Peter&Klasina:

Heej Koen en Melissa, wat een supergave foto's!!!!! Geniet lekker verder!!!
    Groetjes van Peter&Klasina

• 20 Mei 2012 - 21:46

Ineke De Lange:

Bijna niet te geloven, wat jullie allemaal beleven.
    Ook totaal geen angst.
    Ik loop voor een hond nog wel een traatje om.
    Heerlijk om jullie zo te zien genieten.
    Lekkere olifantendouche trouwens, tegelijk heerlijke massage zeker.
    Geniet lekker verder van jullie mooie avonturen (avonduren)

• 21 Mei 2012 - 07:50

Joyce:

wat schrijf je toch geweldige verhalen, jaja ook ik moet het bijhouden met lezen.
    Wat geweldig wat jullie allemaal mee maken samen, wie had dat ooit gedacht he Melissa nu in thailand terwijl we vroeger WINX club speelde bij oma in de speeltuin..
    Ja we worden al groot haha!
    Heel veel plezier, zorg goed voor elkaar
    ook de groetjes aan koen
    lots of love je nicht(je) joyce

• 21 Mei 2012 - 08:02

De Beekjes:

Hoi melissa en koen,

Wat een super leuke foto.s we zijn heel erg jaloers. Neem een olifantje mee dan kunnen ze hier op de dijk staan want die schapen is niks we hebben genoeg water voor ze. Wat een leuk reisverslag ik heb het vandaag allemaal gelezen en kan niet wachten op het volgende verslag. Geniet er nog lekker van zonnige groetjes uit Ridderkerk xxxxxxx

• 21 Mei 2012 - 11:00

Pia: