DAY SEVEN & EIGHT - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu DAY SEVEN & EIGHT - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

DAY SEVEN & EIGHT

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

24 Mei 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hallo trouwe volgertjes,

We helaas minder goed nieuws te melden vandaag. Slachtoffer 1 is gevallen. De wc eend pret heeft zich aan de boven en de onderkant uitgebreid tot een nachtelijk festijn en heeft geresulteerd in moeheid, remmers en ORS. Dit feestje hadden we eigenlijk over hopen te slaan aangezien we maar samen zijn en optimaal willen genieten hier.

Ik heb koen, die eindelijk even in slaap was gevallen, maar even lekker laten liggen en ben alleen gaan ontbijten. Chiang Mai Gate is echt een prima hotel alleen vonden wij het ontbijt best slecht.

Na het ontbijt koen wakker gemaakt en gevraagd wat hij wilde. Die voelde zich na zo'n nachtje natuurlijk alles behalve top. Toch maar even besloten te gaan douchen en toen het met de buik weer een beetje ok ging, vooral veel water gedronken. Ik ben bij het bakkertje om de hoek nog even wat broodjes gaan halen en bij het zien van een tosti ging koen zijn maag toch wel weer knorren. Zo futloos zijn heeft ook geen zin dus voorzichtig wat gegeten en besloten om vandaag naar de Chiang Mai Zoo te gaan. Daar zijn genoeg toiletten in de buurt en het is dichtbij ons hotel.

Een tuktuk aangehouden en tot onze verrassing de eerste vrouwelijke tuk driver! Deze reed zoals verwacht een stuk rustiger dan de andere tuktuks die bestuurd werden door mannen. Bij de dierentuin aangekomen bleek de dierentuin te beschikken over 3 Panda's! Een leuke verrassing omdat dit best zeldzaam is. Er zijn nog maar 35 panda's over heel de wereld, daar hebben wij er dus 3 al van gezien. JAJA ook dat maken wij mee mensen. De Reuzen Panda ziet er echt heel gek uit in het echt. Bijna onwerkelijk om zo'n beest te zien met zijn aparte zwart witte vacht. Wel heel leuk dat de grootste panda net te eten kreeg. Het is overigens wel een behoorlijk ding hier in Azie en ze zijn dol op de beesten want de ingang is ongeveer een kilometer lang en beplakt met de meest afschuwelijke panda cartoons en aankondigingen. Het verblijf van de panda's beschikte tot onze verbazing dan ook over een uitvergrootte schommelbank, tafel met stoel en andere meubels. Heel grappig om te zien & veel foto's gemaakt (Yvette als je dit leest, je mag ze allemaal hebben! :D)

Na de panda's nog wat witte tijgers bekeken, ook al zo prachtig! Door naar het Aquarium waar de meest gekke vissen lagen die we ooit hebben gezien. Lagen ja, want deze vissen heten modderkruipers. Ze hebben geen poten maar slechts 2 voorvinnen en 1 mega lange achtervin en een enorm hoofd met bolle ogen. Ze hijsen zich uit het water in de modder en schuiven daar rond. Erg komisch. Daarna door met het busje naar de Koala's, ook nog nooit in het echt gezien. Na de Koala's was Koen het zat. logisch ook na zo'n nacht. We zijn met het busje verder gereden langs de rest van de dieren en terug gegaan naar het hotel. Om 4 uur werden we opgehaald om naar het treinstation te gaan dus hadden we nog een uurtje de tijd om even rustig in de lobby te zitten. Daar kwamen we een lief Nederlands stel tegen wat heel toevallig ook bij Bezoekthailand.nl geboekt had! Ze hadden precies dezelfde reis & zelfde hotels geboekt die ik met papa en mama vorig jaar gedaan had en het was erg leuk om hun verhalen te horen. Helaas waren ze aan het wachten op iemand die ze naar het ziekenhuis bracht. Zelfde symptomen als koen maar dan 5 dagen non-stop. We hebben hem veel succes gewenst.

Onze gids was netjes op tijd en heeft ons afgezet bij het station. Daar nog even wat eten ingeslagen voor in de trein en gekeken waar we dit keer terecht zouden komen. Dit bleek precies dezelfde trein te zijn als vorig jaar richting Koh Samui. Aan beide kanten van de trein zijn de bedden met een gangpad in het midden. Helaas kwamen wij bij de deur terecht die veel lawaai maakte wanneer de deuren open gingen en komen er zo'n 100 mensen langs. De bedden opmaak mevrouw bleek volgens ons de wereld recordhoudster want ik heb nog nooit iemand zo snel 2 bedden zien opmaken. Aangezien er geen plek was voor onze mega koffers en het onderste bed zo breed was als een 2 persoons bed (LUXE!) De koffers maar op het bovenste bed gegooid en samen op de onderste gaan liggen. De buren vonden dit een prima oplossing en volgde ons voorbeeld. Koen was al binnen 5 minuten weg en ook ik heb heel de nacht prima doorgeslapen. We waren mega voorbereid en hadden al 30 lagen kleding aangedaan tegen de kou maar dit bleek in tegenstelling tot mijn vorige ervaring reuze mee te vallen deze keer. Zeer aangenaam. We werden rond 8 uur gewekt door de dame van het ontbijt en zelfs het ontbijt heeft ons prima gesmaakt. Ik heb wel voor het eerst van mijn leven om 8 uur 's ochtends frietjes en een sandwich gegeten. Het was of dit of Thaise soep. Nou dan weet je het wel. 16 uur na vertrek kwamen we eindelijk aan in Bangkok. Daar stond tot onze grote verrassing Phil (onze vakantie manager) op ons te wachten. Even snel alles doorgenomen en daar kregen we te horen dat we nog eens 3 uur in een busje richting Cha'am moeten, het maakt ons niet meer uit! Na 16 uur in een trein kun je wel wat hebben. Terug vliegen naar Nederland? Geen probleem.

Bij aankomst in het hotel moesten we even een paar minuutjes wachten. We waren van hotel veranderd. (Zelfde hotelketen, andere lokatie namelijk ernaast in Springfield Resort & Spa.) Het hotel krijgt van ons een dikke 10. Eten is geweldig, bediening heel erg vriendelijk, hotel ziet er prachtig uit en het zwembad is ook heel erg mooi en alles is prachtig onderhouden. De kamers zijn ook echt meer dan prachtig. De zee was bij aankomst niet zo blauw/groen als gehoopt, maar we mochten het weer de schuld geven. De windrichting maakt de zee donkerder & troebel. Voor mij geen probleem meer, ik weet nog van vorig jaar dat de eerste indruk de volgende dag pas mag komen, nadat je uitgerust bent van het lange reizen :)

Omdat alle restaurants hier om half 4 sluiten en om 6 uur weer open gaan voor het diner, moesten we even ergens anders eten. We vonden een van de weinige restaurantjes hier aan het strand en hebben tussen de vliegen en de mieren gewacht op onze Cheese hamburger die blijkbaar nog gekocht moest worden. Ik vond het erg komisch allemaal, vooral toen de enige vrouw die er was ineens toen wij er waren begon schoon te maken alsof ze al heel de dag heel erg druk in de weer was. Wij weten beter haha. Toen uiteindelijk de burger kwam zag het er nog best goed uit ook. Ik had zo'n honger dat de smaak me niet eens meer uit maakte. Maag gevuld. Gelukkig voor ons heeft koen maar 1 dag last gehad van zijn wc festijn. Dit had een stuk vervelender kunnen aflopen, zeker in zo'n nachttrein.

In de namiddag nog even flink wat bijgeslapen op de kamer en nog even naar Hua Hin gegaan om een bank te zoeken. We hebben namelijk voor morgen nog een jungle toch naar en nationaal park geboekt en dat geld moet nog even over gemaakt worden. Tessa heeft alles perfect voor ons geregeld en alles kan hier. Heel fijn om goed contact te hebben en te weten waar je aan toe bent. s' Avonds als enige mensen in het hotel beneden aan het strand gegeten. De koks waren blijkbaar verbaast mensen te zien. Er is hier werkelijk helemaal niemand en buiten het hotel is er in Cha'am ook niet veel voor ons te doen. Helaas voor ons is het off-season. Maar geen probleem, wij vermaken ons toch wel, alleen is het raar om zo eenzaam in zo'n mooi hotel te zijn. Gelukkig hadden we wederom een tiental gekko's om ons te vergezellen.

Na het late avond eten nog even tv gekeken en wat chocomel gedronken en weer ons bedje in. De vermoeidheid begint toe te slaan haha! Morgen weer een nieuwe dag.

From Thailand with love,

xoxo

Melissa & Koen

• 24 Mei 2012 - 15:53

Kees En Karin:

Hier is het inmiddels ook flink zomer geworden, vanmiddag 32,4 graden in de tuin.

• 24 Mei 2012 - 19:52

Linda:

Mooi verhaal weer!
    Fijn dat Koen weer wat fitter is.
    Melis is ipv een hondje een gekko geen goed alternatief??
    Daar zijn er genoeg van en dat ben je nu gewend om die om je heen te hebben.
    Die trein dat lijkt mij weer een hele belevenis.
    Geniet nog maar even want nu gaat de tijd hard hoor xxxx

• 24 Mei 2012 - 23:47

Ineke De Lange:

Niet meer ziek worden hoor, dat is heel vervelend voor jullie.
    Het beste!! en geniet er weer van.