DAY TEN & ELEVEN - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu DAY TEN & ELEVEN - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

DAY TEN & ELEVEN

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

27 Mei 2012 | Thailand, Hua Hin

Daar zit je dan, of eigenlijk lig je dan, met z'n 2en op Subvarnabumi Airport. Ik lig op de grond op 2 dunne kussentjes en Koen slaapt op 2 leren stoelen. De man/vrouw verdeling in onze relatie is duidelijk. (maar ik heb heerlijk geslapen hoor!) De afgelopen 2 dagen hebben we lekker rustig aan gedaan vandaag dat de blog een dagje achter liep. Aangezien we niet heel veel meer spannends beleefd hebben schrijf ik lekker alles in 1. Dat kan ik, omdat ik de baas ben van deze blog :).

Dag 10 was een rustig dagje wat we wederom begonnen met een heerlijk ontbijt waar de bakkers in Nederland een puntje aan kunnen zuigen. Genieten dit. Wederom geen vlekje te ontdekken in dit hotel. Mr skatepetje en broek op half 7 & blonde vriendin hebben het goed hier, alleen vallen we behoorlijk uit de toon hier. We zijn namelijk de enige zonder spleet ogen.. Al heeft een man in Chiang Mai me verteld dat ik best een Thaise had kunnen zijn, mits mijn haar zwart had geweest. IK WAS GEWOON NOG NIET ZO WAKKER MENEER.

Na het ontbijt hebben we heerlijk tot een uurtje of 2 in de zon, schaduw en het zwembad gelegen. Het weer zit ons gelukkig mee de laatste dagen. 's Middags besloten we dat het leuk was om Hua Hin nog even te verkennen. We wilden naar een markt toe en werden door de taxi driver afgezet bij een mega groot winkel plaza, niet de bedoeling maar de tuktuks zijn hier zo duur dat we eigenlijk niet eens zin meer hadden om verder te kijken. Na 7 verdiepingen net 1 of 2 euro goedkopere spullen waren we het even zat en hebben we een veelste groot ijsje gegeten. Maltheser ijs wel te verstaan. Ik was al misselijk na 3 happen. Na het ijsje maar even buiten gaan zitten, eens kijken wat voor volk hier weer rondloopt. Het volk dat we zagen besloot op het bankje naast ons neer te gaan zitten op een bankje en een betoog te houden over zijn leven. Meneer de Italiaan had een ENORME NEUS en alleen maar oogleden. Ik heb in het 50 minuten durende gesprek niet weten te ontdekken waar zijn oogbol zat, terwijl hij ons toch echt aankeek. Wij hebben de man verteld dat we van de zomer ook naar Italie gaan met Koen zijn ouders, en daarop kregen we alle tips die er bestaan over Italie en waar je heen moet. Dit was volgens de man zo ongeveer iedere provincie en wij waren het na al dat rond geloop van vandaag ook een beetje zat. Wel even met de man op de foto en snel vluchten terug het centrum in. Daar snel even wat gegeten wat geen goede keus bleek te zijn na het ijsje. Ik kwam kotsmisselijk aan in het hotel. Achja daar zijn papa's en mama's goed voor. Jullie hebben me in mijn gedachten even toegesproken over hoe stom dit was.

Om 6 uur weer terug in het hotel en even op bed een klein powernapje doen en daarna de blogs schrijven. De kleine powernap duurde tot de volgende ochtend 7 uur. Blijkbaar kost zo'n reis toch wat energie haha. Even het klokje rond geslapen!

Maargoed op naar het ontbijt! Het laatste ontbijt wel te verstaan... Al weer tijd om afscheid te nemen hier. We zijn na het ontbijt lekker weer even het zwembad ingedoken en ben ik verstandig alleen even met mn rug en benen in de zon geweest. Mijn koppie en mijn schenen hadden al meer dan genoeg gehad. Ik denk dat ik nooit meer haargroei krijg op mijn benen. AUW. De zee was vandaag ook al een stukkie mooier dan de rest van de dagen en we hebben nog even een strandwandeling gemaakt die altijd verder lijkt dan ie werkelijk is als je schelpjes zoekt. We waren zo'n 5 meter van ons hotel geweken. SPANNEND.

Ik wilde graag even weg want het zonnetje werd me een beetje teveel en op de hotel kamer bleek dit zijn tol geeist te hebben, diaree en enorme buikpijn. De rest van de dag tot 6 uur op de kamer gelegen en op het toilet gezeten. Omdat we vanavond het vliegtuig in moesten toch maar even een remmer ingenomen. Toen kon ik de rest van de dag niet meer en wilde mijn lichaam het de andere kant uit werken. Gelukkig is dit binnen gebleven maar heb ik al heel de dag last van flinke buikpijn. Eigenlijk maakt het ons niet zo veel meer uit. We hebben een top vakantie achter de rug en ook dat vliegen is al lang niet zo erg meer als je al 2x al 16 uur lang in de trein hebt gezeten.

Om 6 uur stonden onze koffers ingedeeld op ABC en konden we volgens Koen uit-checken. Na het uit-checken nog even snel wat gegeten, ik sla even over. Onze driver kwam te gelijk met het eten wat ons verbaasde aangezien dat nog een uur zou duren. Na 3 uur rijden en nog eens 4 uur wachten op het vliegveld is het nu tijd om onze koffertjes te pakken en lekker richting ons geliefde kikkerlandje te vliegen. We hebben iedereen ontzettend gemist!

From Thailand with love,

xoxo

Melissa en Koen

  • 27 Mei 2012 - 18:48

    Oma Koelewijn:

    Lieve Koen en Melissa,
    Het is zo fijn dat jullie weer thuis zijn.
    Melissa heb ik al geknuffeld, en Koen, dat moet nog komen. ik heb al foto's en filmpjes gezien, die waren echt geweldig.
    Vooral dat gekroel met de olifanten,
    Echt niets voor mij, veel te groot.
    Morgen wordt het al weer 'n foto sessie voor school en dan begint het gewone leven weer. nogmaals bedankt voor de leuke en boeiende verslagen.
    Veel liefs. xxx


  • 27 Mei 2012 - 20:46

    Ineke De Lange:

    Welkom thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

My Thaiery 2

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2012

DAY TEN & ELEVEN

24 Mei 2012

DAY NINE

24 Mei 2012

DAY SEVEN & EIGHT

21 Mei 2012

DAY SIX

20 Mei 2012

DAY FIVE
Melissa

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 33809

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 02 September 2013

My Thaiery 3

15 Mei 2012 - 27 Mei 2012

My Thaiery 2

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: