My Thaiery 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 2

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

05 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Day Two

Als er een woord is om thailand te beschrijven is het indrukwekkend, en dan ook echt alles.

Vanochtend ging om half 6 de wekker weer want om 6 uur stipt stond onze Three weer voor de deur. De vrouw met de snor was zich vanmorgen denk ik scheren want was niet aanwezig bij het ontbijt, wat overigens prima smaakte.

Three stond zoals afgesproken samen met Pan (taxidriver) op ons te wachten met een busje, op naar de floating market dus! We wilde zo snel mogelijk de stad uit zijn voordat de verkiezingen hier in Bangkok begonnen, want 10 miljoen mensen die moeten stemmen + gevaarlijke situaties leek ons een reden om te vluchten. De rit duurde overigens 2.5, maar dat was dit keer geen reden om je te vervelen. Uit het raam kijken was al genoeg. Tot mijn grote verbazing is Nederland eigenlijk een enorm zeikland. Waarom maar 4 mensen achterin je auto, perfect in de gordel, als er ook 12 inpassen en ook nog 2 op het dak. Geeft niets dat kan gewoon hier. Met zn 4e op 1 scooter en allemaal zonder helm, kan al helemaal! Het liefst wel op de snelweg dan. Jep, conclusie is dus vooral dat thailand bestaat uit georganiseerde rommel, en 't liefst heel veel daarvan! Ik voelde me ineens heel erg thuis hier.

Pan had een verrassing voor ons, want we waren sneller op de plaats van bestemming dan verwacht. Vlakbij the floating market is een "gewone" markt die nog niet op de touristenlijst staat maar hier meer dan thuis hoort! Three bracht ons naar het begin van de markt die overliep in een enorme maar lage hal met etenswaren waar ik het bestaan niet van wist. Die kikkers hadden het niet naar hun zin op een stokje..
Verder wist ik niet dat plastic tassen konden leven tot er een voor me stond te springen. Bleek een lading nog levende vis in te zitten. Dat vond een zekere slachtoma geen probleem want die besloot de eerste de beste ongelukkige vis uit de tas zijn hoofd in te slaan. Had ik iets meer moeite mee gehad. De geur die op de markt hing, was op mijn lijst van smerige geuren gestegen naar de top 3 dus zochten we snel buitenlucht op. Dit bleek een straatje te zijn van 3 bij 3 cm volgepropt met kraampjes, thai en een treinspoor.. Ja, een trein spoor. Misschien is het beter om te laten zien dan te beschrijven. Kortom deze trein stormt 4 keer per dag op vaste tijdstippen dwars door deze markt heen.

Enjoy: http://www.youtube.com/watch?v=pxeu0dzNUiY&feature=youtube_gdata_player

Uiteraard niet zelf gefilmd, mijn camera schiet HD kwaliteit maar toch!

Na onze kinnen van de grond gepakt te hebben van verbazing, ging de markt weer door alsof hier nooit een trein was geweest. Wij waren met stomheid geslagen. Three overigens ook want die had dit verschijnsel ook nog nooit eerder gezien.

Na wat thaise vruchten geproefd te hebben die er erg raar uit zagen, gingen we verder. Ik zag een schitterend jong meisje bij haar vader staan, en vroeg of ik haar mocht fotograferen. Dit mocht van haar vader, alleen het meisje had er minder zin in en zette ipv van haar prachtige lach een enorme pruillip op. Ik had allang geen behoefte meer aan een foto want ik wilde haar niet dwingen, wat haar vader wel deed. Toch snel een shot omdat de man me zo indringend aankeek dat ik me rot voelde, en hij wist alles goed te spelen want in thailand geef je mensen geld als je een foto van ze wil. Het doet me dan nog enigzins goed als ik weet dat dit meisje vanavond weer te eten heeft door ons.

Op naar de floating market! Three wilde ons weer een bijzondere ervaring geven dus stopte we een paar km voor de markt om per longtailboat naar de markt te gaan door de 200 kanalen daar. Langs de "mooiste" krottenhuisjes en junglebomen kwamen we aan bij de floating market waar vele thai hun handels waren verkopen in een bootje/ kano. Een geweldige markt. Eerst hebben we wat rond gelopen over de vlonders waar de thaise grootmeesters in het verkopen hun vak serieus nemen. NEE, ik wil het niet kopen. Dat kennen ze hier niet... Maar de mevrouw moest cola kopen voor haar baby dus of de prijs gewoon 3000 baht kon blijven. Niets cola voor je baby, afdingen die hap. Baby's hoeven van mij echt nog niet vergiftigd te worden met cola. Dus voor 14 euro had ik een LV portonomee, een burberry zonnebril en een horloge. Maak me gek.

Three vond het tijd om in een kano te stappen en over de echte floating market te gaan. Tussen alle oude vrouwtjes met hun fruit en allemaal dezelfe handelswaren viel mij het kleine 6 jarige meisje het meeste op die niet onder deed voor alle topverkopers en met een man stond te onderhandelen over een prijs. Zo jong al! De man was het niet eens met de prijs maar gaf haar toch geld vanwege haar inzet.

Na de gehele floating market af te lopen gingen we met uitzicht op de floating market thais eten, heerlijk! Zelf heb ik weinig op, mijn maag was nogal van streek geweest dus even geen thais voor mij.

Het leermoment van de dag was terug in de taxi waar we Three kennis hebben laten maken met drop. GEEF THAI GEEN DROP! Three keek zo zuur dat ik dacht dat hij zou bezwijken haha, ook Pan vond de drop geen goede optie en het dropje werd zorgvuldig snel weggespuugd. Ook de snoepkikker die naar plastic smaakte en het caramelblok bevielen niet erg goed, maar wat hebben we gelachen! Three verdrong snel de smaak met wat fruit. Nadat papa Three de zin 'ik heb een plakreet' wilde leren hebben we besloten hem tegen te houden, hij had wel genoeg gehad. Net als mijn billen op de leren stoel. Plakreet.

Terug met de taxi naar het hotel en daar weer een bekend ritueel uitgevoerd: middagdutje. Aangezien iedereen in het busje al gerobeerd had te slapen maar met je mond open en je hoofd op half 7 slapen werkt niet, lekker in bed dan maar!

's avonds nog heerlijk gegeten in de high tower, de hoogste toren van Bangkok, wat een uitzicht & heerlijk eten! En wederom wat een dag!
.
From Thailand with love,

xoxo

  • 05 Juli 2011 - 07:30

    Linda:

    Wat een geweldig verhaal en dat filmpje van de markt is ongelooflijk, tis wat voor hier, bremgt wat leven op de markt...
    Jullie hebben het geweldig hé, echt super wat jullie meemaken.
    Dit pikken ze nooit meer af!
    Maak maar veel foto's kunnen we hier mee genieten.
    Ik denk veel aan jullie hoor, veel liefs van zus en tante Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2011

Last days

19 Juli 2011

My Thaiery 16

18 Juli 2011

My Thaiery 15

18 Juli 2011

My Thaiery 14

17 Juli 2011

My Thaiery 13
Melissa

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 33816

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 02 September 2013

My Thaiery 3

15 Mei 2012 - 27 Mei 2012

My Thaiery 2

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: