My Thaiery 5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 5

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

09 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Day Five

Ik neem even een keertje het toetsenbord over van Melis.
Ze heeft het te druk met olifanten, kleine kindjes en prachtige bhudda beelden te fotograferen :-)
Nee hoor ik schets even de situatie op moment van schrijven..
Je neemt een jungle in je verbeelding met een rivier, waar huisjes met een groot rietendak op drijven. Bij die huisjes is een veranda vol met planten en bloemen, ligbedden en hangmatten ( al weggedroomd?) wij wel....
Daarop liggen nu  2 meiden naar de sterrenhemel te kijken en te luisteren naar alle jungle geluiden. Soms even een blik naar de overkant, want er is iemand bezig met een varaan te vangen, huh?
Net een heerlijk thais diner gehad, het eten is hier zowiezo erg lekker en spicey.
Maar om bij het begin te beginnen, hoe geweldig is het om wakker gemaakt te worden door badderende olifanten naast je huisje.
Dit was zo geweldig, dat Marit niet wist hoe ze het had!
Snel wat aangetrokken en olifanten voeren en zij stond vooraan. (Marit staat/loopt tegenwoordig overal vooraan) en dan te bedenken dat ze overal bang voor was...
Daarna volgde een lekker ontbijtje en om 9 uur klaar staan, om het MON- dorp te verkennen. Dit dorp ligt net achter onze jungle-raft huisjes en worden door dit lieflijk volkje beheerd.
Onze lieve gids BLY nam ons mee om een rondje te lopen. Schattige kindjes liepen er en huizen op palen, en weer heeeele grote spinnenwebben met een jawel weer zo'n lekkere rakker er midden in ( was nog maar een kindjesspin volgens bly??)
Even een kijkje in het oorspronkelijke leven van de Mon-people, waar dus ook de olifanten wonen samen met de kippen, 3 monikken, een paar zwarte weduwe en termieten, heel veel honden en nog veel dieren die je bij ons niet zomaar tegenkomt. Kortom een gezellig stel bij elkaar?!
Ook deze excusie was weer geweldig, een woord dat ik iedere dag wel heel vaak zeg ,geloof ik...
En toen hadden wij eindelijk de rest van de dag VRIJ! Hier waren we wel even aan toe, even alle indrukken op ons in laten werken. Lekker zwemmen in de snelstromende rivier, beetje zonnen, lezen enz.
We zijn hier met een samengestelde groep Nl- ers, erg fijne mensen. Nog een nl. gezin die dezelfde route nemen als wij met 2 jongetjes en 4 jonge mensen die
ongeveer onze route doen met een dag tijdsverschil. Tot nu toe gaat alles super en ookal mist Melis haar lieve vriendje ze geniet van alles, net als iedereen hier. Dus zonder warm water en electriciteit is het met een olielampje ook erg knus onder de sterrenhemel.
Morgen vertrekken we naar Chang Mai met de nachttrein, spannend kijken wat ons nu weer te wachten staat...
En had ik al gemeld dat het GEWELDIG is hier:-).......

Tot Laterzzzzzzz

X Jane from the jungle

• 09 Juli 2011 - 08:08

Koen:

Kan heel de familie koelewijn zo leuk schrijven?
    Have fun!
    Ps: dat lieve vriendje mist zn vriendinnetje ook:(

• 09 Juli 2011 - 09:26

Pa En Ma K.:

Vind het fantastisch, om jullie verhaal te lezen. Kijk er dan ook iedere keer weer naar uit. Zo leuk als het wordt geschreven en verteld.
    Worden er echter alleen heel erg jaloers op, wat juliie allemaal meemaken, maar gun het jullie van harte, hoor. Ma denkt daar misschien wel iets anders over, met alle spinnen etc.
    Het mooiste vind ik, dat Marit het ook zo naar haar zin heeft en voorop loopt, want dat hadden we vooraf niet ingecalculeerd, jullie waarschijnlijk ook niet.
    Geniet met volle teugen, van alle moois en ervaringen en zijn zeer benieuwd naar de fotoreportages van Melis en daar trekken we tzt wel een dag voor uit.
    Het toestel maakt zeker wel overuren en loopt het niet warm? Nog heel veel plezier en tot schrijfs.
    Liefs xxxx

• 09 Juli 2011 - 10:16

Milou:

Geweldig om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

Heeeeel veel plezier nog, geniet ervan (maar dat zal zeker lukken) en ook ik kijk erg uit naar de foto's!

Lieve groetjes xx

• 09 Juli 2011 - 10:58

Linda:

Hé Jane, leuk jij even aan het woord.
    Ik mis jullie wel hoor!
    Als jullie thuis zijn moet je 3 weken bij komen kletsen met alles wat jullie meemaken.
    Veel kijkplezier nog en blijf uit de buurt van die zwarte weduwen grrr.
    Liefs van je zus en tante xxxxx

• 10 Juli 2011 - 06:21

Erwin En Ellen:

Nou..wij doen al een poging om druk te sparen (het lukt niet helemaal), maar wat een geweldige geschreven verhalen zeg. Denk je er wel om geen Rolo geven :-) aan die olifanten.

Ik zie al uit naar de fotoavond en de Thaise recepten.

Wij blijven jullie volgen.

Nog heel veel plezier.