My Thaiery 6 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 6 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 6

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

10 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

Day Six

Sawadee-Ka!

Eindelijk weer een mogelijkheid om mijn blogs weer te posten na al die daagjes jungle! Maar wat was alles geweldig :)

Nadat we gisterenavond weer op onze heerlijke veranda geschommeld hadden in de hangmatjes, nadenkend over onze dag met Bly, werden we nog even gestoord door een rondvarende boot incl. bestuurder die varanen aan het vangen was. Dit  bleek, zo hoorde we later van Bly, hier een delicatesse te zijn......

Eenmaal weer de dagelijkse speurtocht uitgevoerd te hebben zonder een spin gevonden te hebben konden we naar ons bedje toe.

Weer een ochtend aangebroken waar we naar uitgekeken hadden! En die begon behoorlijk schokking want we schrokken allmaal wakker door een enorm getoeter, snel gevlucht naar de veranda en ja hoor... Daar waren ze weer! Het plaatje voor me was net als gisteren te mooi om waar te zijn. 7 uur in de ochtend en de zon komt net op over de bergen heen waardoor er een schitterende nevel hing met de schittering van het water erop. Uit de jungle gelegen achter het strandje kwamen 2 majestueuze wezens met op hun rug hun mahout. De prachtige olifanten kwamen langzaam naar beneden lopen richting ons huisje, wij hadden namelijk het eerste huisje en dus PERFECT uitzicht. Wat een droom om te zien! De dieren manouvreerde zichzelf over touwen heen het water in en begonnen aan hun bad, wat al even mooie plaatjes opleverde. De olifant besloot na zijn bad mama even van dichtbij te gaan bekijken, TÉ DICHTBIJ wel te verstaan... 'T resultaat was dat mama geplet zat tussen muur en een slurf....

Na van de schrik bekomen te zijn had Bly een verrassing voor de kinders die een poging mochten doen hun eigen ontbijt te vangen in de vorm van vis. Op een prehistorische manier wel te verstaan want de vis werd gevangen met een lijn en brood. Helaas voor ons waren de vissen slimmer dan wij en ving alleen Bly een vis. De nietsvermoedende schubbenkop werd seconden later dan ook volledig gefileerd en op een bord geserveerd bij het ontbijt, gelukkig dat zijn maten hem niet meer gezien hebben in die situatie.

Overigens hoorde we vanmorgen aan het ontbijt dat deze speurtocht naar beesten in de huisjes naast ons minder goed verlopen was en de meiden daar 's nachts gillend wakker waren geworden door een dikke zwarte achtpotige griezel op de muur. Maar die was zorgvuldig verwijderd door de hotelmanager, de held. Nadat ook alle kakkerlakken uit de koffers waren bij iedereen konden we na het ontbijt de koffers inpakken. Om 11 uur zouden we alweer opgehaald worden met de longtailbootjes.
Aangezien het douchewater gelijk is aan het rivier water in de jungle rafts besloten we niet moeilijk te doen en gingen we gelijk na het ontbijt de rivier in met zwemvest en al om een flink eind in de sterke stoming te dobberen. Zo weer schoon, min of meer dan. Wel blijven bewegen anders kon je gebeten worden door een blowfish volgens Bly, wat het dan ook mag zijn.

Na weer een boottochtje over de rivier kwamen we aan bij het ophaalpunt voor de bus, maar eerst weer even een thaise lunch!

Na een ruime tijd in de bus gezeten te hebben kwamen we aan op een lieflijk stationnetje van de death railway. Lekkere tegendraadse zin maar toch! Ik snap overigens nu wel waarom er hier nergens mooie vogels in het wild zitten, alles zit gevangen in kooitjes in winkels en op stations, is wel boeiend om van dichtbij te zien. Ons heerlijke oude treintje kwam aangetuft en we kregen een plaatsje op oude bankjes met een verkoelde wagon van zo'n 45 graden, heerlijk!

We bleken niet de enige in de wagon te zijn want om de 4 minuten verscheen de een na de andere verkoopopa zonder tanden met zijn handeltje. Een mannetje met heerlijke pannekoeken, een met petten, drinken, folders, foto's etc. Noem het maar op en ze hadden het! Het laatste mannetje kwam met spul wat goed bleek te zijn voor kracht en spieren, maar het tandloze ventje voelde even aan papa's arm en besloot dat z'n verkoop zinloos zou zijn. Helaas verkochten wij geen gebitsprotheses waar de man daarentegen wel een goede aankoop aan gehad zou hebben.

Na een uurtje in de trein was het hoogtepunt de 3 min rijdend over de houten Death Railway Bridge, heel erg intressant..............

Bij het station aangekomen gingen we weer de bus in terug naar Bangkok station voor de nachttrein. We hadden nog wat speling tussen de aankomst op het station en het vertrek van de trein dus hebben we nog even een KFC geplunderd. Midden op het station tussen de slapende oma's, zwervers en reizigers zaten we in een kringetje op onze koffers uit onze KFC bucket te eten, allemaal erg hilarisch!

Toen was het tijd om de koffers naar de trein te verplaatsen wat bij mij niet helemaal soepel ging.... Er stond een rij thaise politie netjes in de rij wachtend op een of ander teken, wat ik hartelijk verstoord heb door onderuit te gaan met koffer en al. Ik werd dan ook compleet uitgelachen door de thaise mannen, al moet ik eerlijk bekennen dat het er behoorlijk lomp uitzag.

Eenmaal in de trein waar de temperatuur -10 was en we blijkbaar in de Holland-coupe gegooit waren konden we ons opstapelen op de nog beschikbare centimeters bed. Ik vond alles wederom heel komisch, gooi mij nu overal maar neer het maakt me niets meer uit!
Nachtje slapen in dit hokkie en kijken wat we morgen weer tegen komen!

From Thailand with love,

Xoxo

• 10 Juli 2011 - 16:04

Linda:

Ojee Jane in aanvaring met een olifant, weer wat beleefd. Het staat toch wel op de foto hé!!!
    En was het een mannetje en echt wel zijn slurf????????????
    Veel plezier verder.......xxxx

• 10 Juli 2011 - 16:10

Lieve Allemaal:

Wat maken jullie veel mee, jullie moeten helemaal gesloopt zijn als je thuis komt, maar met heel veel herinneringen en 'n rugzak vol met foto's.De verslagen zijn dan ook geweldig geschreven en heerlijk om te lachen. ik moet er niet aan denken zo dicht bij de olifanten te staan en al helemaal niet die spinnen te zien. Maar genieten jullie maar lekker.
    Ik mis jullie wel hoor en het is pas 'n week geweest, plus nog twee te gaan.
    Maar goed ik hou het nog wel vol hoor.
    Heel veel lieve groetjes en kusjes, XXXX
    Oma en opa Koelewijn,

• 10 Juli 2011 - 19:58

Volg Het Nog Steeds :

volg het nog steeds met veel pleziet

• 10 Juli 2011 - 19:59

Pia:

volg het nog steeds met veel plezier