My Thaiery 7 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu My Thaiery 7 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

My Thaiery 7

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

10 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

Day Seven

Goooodmorning waarwedanookzijn in thailand! We hebben heel de nacht doorgebracht in de nachttrein wat hilarische momenten opleverde. Gewoon van die momentjes dat je 's nachts wakker word met een glimlach op je gezicht omdat het gewoon te grappig is dat je met half nederland opgebaard ligt in een nachttrein, ik vond het geweldig. Helaas dacht ik daar een paar uur later anders over omdat we met nul kilometer per uur over het spoor kropen en daardoor flink vertraging opgelopen hadden. Ik vond immers 10uur in een trein wel genoeg, maargoed we waren er nog niet... Uit verveling zijn we maar naar buiten gaan kijken waar tussen de electriciteitsdraden enorme webben gingen met jawel, wederom enorme achtpotige dropjes met lange poten. HEERLIJK. Dan maar spinnen tellen om de tijd de doden. 

3 uur later...... nadat echt IEDERE soort spin in thailand voorbij gekomen was hebben ik en het roze adidas pak oftewel zusje toch nog maar even onze ogen dicht gedaan, en een bus pringles leeg gegeten want 't ontbijt wat bestond uit een appel en 6 choco koekjes + smerige sinaasappelsap voldeed niet aan onze wensen.

EINDELIJK! Station in zicht, mocht ook wel na 15 uur.. Onze nieuwe gids genaamd Arin stond netjes met ons naambordje op ons te wachten. Eerst even inchecken in het hotel, opfrissen en wat eten om vervolgens weer op excursie te gaan naar de Mountain Temple die, je raad het al, boven op een berg lag! Te bereiken via 360 traptreden, maar je moet wat na een week met je dikke batterij in een bus gezeten te hebben. De tempel was heel mooi en indrukwekkend en we zijn er achter gekomen welke bhudda bij onze geboorte dag hoorde. Erg leuk om te weten! 

Na de tempel gingen we een kijkje nemen in de zilverfabriek waar we zoals overal achtervolgd werden door verkoopstertjes die weten dat nederlanders geld hebben. Marit heeft een mooie pandora armband gekocht en voor na wat afdingen ook nog een mooie prijs ervoor betaald. 
Na de zilverfabriek kwam de zijdefabriek waar we het hele proces van rups tot jurk gezien hebben. Ook erg leerzaam om te zien. 
De derde op de lijst was de umbrella & handicraft fabriek waar het heel toepasselijk keihard begon te stortregen bij aankomst. Ook hier het hele proces van het maken van een parasolletje gezien en bij het versieren ervan kregen we van de kunstenaars de mogelijkheid iets moois op onze kleding te laten schilderen. Marit en ik hebben beide onze broek ter beschikking gesteld en er werden uit de hand 2 prachtige gedetaileerde kunstwerken opgeschilderd met vlinders en bloemen. Echt te schitterend voor woorden! Helaas gaat dit er na een keer wassen alweer af dus dat word mijn broek kapot knippen, mooi dat ik dit niet weggooi!

Weer terug in het hotel en weer ons dagelijkse middag dutje gedaan en nog even in het hotel dinner gehad. Waar het erg moeilijk schijnt te zijn iets traditioneel thais klaar te maken als het niet op de kaart staat. Engels is hier niet echt een ontwikkelde taal onder de serveersters. Maar nadat ook het kamermeisje, chefin, manager en kok het het niet helemaal begrepen hadden, hebben we toch nog iets gekregen. Achja wat maakt het uit! Onze vakantie kan toch al niet meer stuk!
Nu is het weer tijd voor ons thaise nestje, morgen weer een dag in Chiang Mai.

From Thailand with love, 

Xoxo

  • 10 Juli 2011 - 16:00

    Linda:

    Hoi daar in het verre thailand,
    Ik heb vast nog wel een broek voor je hoor, knippen maar met die handel.
    Wat een belevenissen weer allemaal.
    Ik vind je stukjes steeds tekort, probeer mij steeds in te leven hoe het allemaal is.....
    Zie graag weer een nieuw stukje op je site, ;) groetjes vanuit hier

  • 10 Juli 2011 - 16:23

    Hallo :

    Daar ben ik weer, wat die dikke batterij betreft daar is maar een mogeljkheid voor, steeds maar blijven staan dan zakt hij naar beneden.
    Wat leuk al die demonstratie's weer iets om nooit te vergeten en de koek is nog steeds niet op.
    Maar weer onze lieve groetjes.
    Opa en oma. XXXX

  • 10 Juli 2011 - 18:10

    Francis:

    Hallo Thailand genieters!

    Allereerst; wat genieten wij met jullie mee! Geweldig om dit door jou ( Melissa) woorden opnieuw te beleven!
    We komen hier tot de conclusie dat 5 jaar te lang is om weg te zijn uit Thailand ( heimwee!!!)
    Fantastisch geschreven! Ik heb direct mijn eigen reisverslagen er weer bijgepakt van Thailand en voorgelezen voor Jim.
    De trappen naar de tempel met 360 treden heeft Jim op 4 jarige leeftijd met 40 graden zelf beklommen zonder enig morren!

    Lieve familie, geniet van dit prachtige land en ik hoop dat jullie ook de rust kunnen nemen om gewoon eens een uur op een stoepje of zo te zitten en het land in je op te nemen!

    Als jullie tijd hebben; denk aan het elephant nature park nabij Changmai; een bijzondere ervaring!

    Wil je iets echt lekkers uit Changmai eten; kow soi noodles. Je kan het het lekkerst eten bij hotel/ restaurant Noi's place! Geniet ook van de avondmarkt; lekker struinen en in de zijstraten is het het leukst waar de thaien zelf gaan eten. Negeer de olifanten op straat; hoe meer aandacht door de toeristen; hoe langer dit prachtige dier in het straatbeeld blijft; wat een afschuwelijk leven is!

    Maar vergeet vooral niet te genieten!!

    lieve groet,

    Francis en haar mannen:)
    (vrouw van neef Richard)

  • 11 Juli 2011 - 09:51

    Anne:

    Hey liefie,
    Wij zijn vandaag aangekomen in Chiang Mai, in het oriental siam resort of zo iets... Heeeeeeeeeel heeel heeel jammer dat we elkaar net mislopen!!! ECHT ZO BALEN haha. We lopen elkaar gewoon achterna nu. We gaan morgen een tempel en de markt bezoeken en overmorgen beginnen we aan de jungletocht, vind ik wel spannunnnnnnd. Maar jij hebt m ook al overleefd dus wie weet kunnen wij het ook wel hendele... hihi.
    Geniet van Bangkok, ik lees wel hoe het was.

    ook FROM THAILAND WITH LOVE,
    hihi

  • 11 Juli 2011 - 12:37

    Peter:

    wat fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebt , en de vakantie al zo geslaagd is en jullie zijn er nog wel een poosje , ik hou het even kort want we zijn zelf net terug van een weekendje twente . prima overigens . maar we blijven jullie volgen hoor . ik had ook nog een sms van je moeder , ook nog beantwoord , maar dat zal niet aangekomen zijn bij jullie omdat ik een duo band toestel heb ,je moet daarvoor een triband mobiel hebben , ik dus niet . hanny was ook zeeeeeeer benieuwd hoe jullie het maken ,dus zitten we nu samen voor de pc., ze gaat zo weer terug naar veere , maar zal daarvandaan jullie avonturen wel volgen , ik ga weer naar de camping ,
    nou lui , nog een hele fijne trip , en we houden kontact hoor ,

    lieve groeten , peter en hanny

  • 11 Juli 2011 - 13:08

    Ineke:

    Hallo familie Koelewijn
    Ik las vandaag voor het eerst jullie komische verhaal.
    Wat een belevenis zal dat zijn.
    Maar ook wel enge dingen toch!
    Zo'n reis zullen jullie je leven niet vergeten.
    Nog heel veel plezier en geniet van al het "mooie" om jullie heen.
    Groetjes van Ineke (balkoni) klinkt ook wel Thais toch!)

  • 11 Juli 2011 - 15:19

    Peet En Kees:

    Hallo daar Thaije luitjes.

    Wat een mooie reis en wat een leuk verslag.
    Zit volgens mij in de genen.
    Prachtig zoals je jullie reis beschrijft.
    Of je dr bij bent.
    Is inderdaad 'de reis van jullie leven".
    Wat zijn jullie een herrineringen aan het maken!!! Hoop dat we de foto's snel te zien krijgen.
    Blijf genieten van jullie mooie reis.
    P.s: met jullie neef gaat het de goede kant op!!!
    XXXX voor jullie.

  • 13 Juli 2011 - 12:20

    Sascha:

    Hee Melis,

    Lang geleden dat ik je gesproken heb, maar toen ik op je hyves keek zag ik een paar mooie foto's en je blog op waarbenjij.nu
    Helemaal geweldig om te lezen, heel veel plezier en hoop dat er vervolg is met je verhaal!
    xx

  • 13 Juli 2011 - 17:42

    Pa En Ma:

    Lieve allemaal,
    Hoe gaat het daar in het verre Thailand, wij willen graag weer wat van jullie horen, of hebben jullie het zo druk.
    Ook volgen wij jullie op de voet met waar je bent en in welk vervoermiddel jullie nu weer zitten.
    Heel veel liefs pa en ma XXXX

  • 13 Juli 2011 - 21:59

    Ineke:

    Ik kijk nu inderdaad al een paar dagen voor niets naar jullie reisverslag.
    Misschien zijn jullie veel onderweg, waar je niet kan schrijven.
    Maar ik blijf het proberen hoor.
    Veel plezier!
    Ineke

  • 13 Juli 2011 - 22:26

    Monique Stigter:

    Hallo monique,en familie
    Wat onwijs leuk om jullie reisverhalen te lezen, en wat schrijven jullie leuk!!
    Herken ook zoveel, en alles komt weer boven drijven van onze vakantie Thailand! Wat alweer eeuwen geleden lijkt. Super dat jullie zo genieten van alles!! Heel veel liefs en tot snel meis x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2011

Last days

19 Juli 2011

My Thaiery 16

18 Juli 2011

My Thaiery 15

18 Juli 2011

My Thaiery 14

17 Juli 2011

My Thaiery 13
Melissa

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 33820

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 02 September 2013

My Thaiery 3

15 Mei 2012 - 27 Mei 2012

My Thaiery 2

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: