Day One - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu Day One - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

Day One

Blijf op de hoogte en volg Melissa

21 Augustus 2013 | Thailand, Bang Rak

Sawasdee-ka! De volgende keer gaan we met de boot, met een luchtballon of desnoods per scooter (kan hier prima met z'n vieren op 1 scooter hoor!) Het kan in ieder geval niet meer oncomfortabel worden dan de menselijke origami nacht die we vannacht hebben meegemaakt. KLM je hebt een super service en alles is perfect. Maar je stoelen zijn gemaakt voor een heen en weertje Barcelona en geen 11uur durende lijdensweg. Uit protest ga ik mezelf zo vol eten hier in Thailand dat ik op de terugreis twee stoelen aangewezen krijg. Nee nu zeur ik. Maar een leuk nachtje hebben we niet gehad. Marit, ik en mama zijn de helft van de reis bezig geweest met het zoeken van de ideale slaaphouding en de andere helft met gefrustreerd zijn over de mislukking daarvan. Gelukkig had KLM schermpjes in de stoelen en na het kijken van Safe Haven, Gladiator, Identity Thief, de gehele serie Modern Family en wat spelletjes kwamen we toch veilig en wel aan op Subvarnabumi Airport in Bangkok! We zijn het vliegtuig uit gestuiterd van blijdschap en daar stond onze gids al keurig met ons naambordje te wachten. Tot onze grote verbazing werden wij getuige van een zeldzaam verschijnsel.. We hebben namelijk een Thaise gids met een Vlaams accent. Je verzint zo iets niet eens om je blog nog leuker te maken... Maar het was echt waar! Onze Aziatische zachte "G" heeft in Maastricht gewoond en ons daar alles over verteld. Een taai die houdt van vlaai, vinden we leuk!

Tom de Thai met zachte 'G' heeft ons netjes bij ons hotel afgeleverd en weer afscheid genomen. Jammer!

We zijn trouwens gelijk weer gewend aan Bangkok en haar fenomenale voedsel geuren. Het was een OHJA momentje van jewelste toen we de luchthaven verlieten. Bangkok vergeet je nooit helemaal ;)

Ons hotelletje heet GLOW en is echt een pareltje. Midden in het centrum en het ziet er modern en schoon uit. Ons bed is zo groot dat ik GPS moet gebruiken om m'n zusje te vinden! En we hebben een zwembad op het dak waar we morgen eens gebruik van gaan maken!

We zijn na aankomst in het hotel gelijk even een rondje gelopen in de wijk om ons te herinneren aan waarom het hier zo leuk was.. Al die markten, kraampjes en mensen, we zijn weer thuis! Nadat de kamers klaar waren eerst maar even wat slaap ingehaald, was hard nodig! 'S middags even opgefrist om vervolgens lekker op stap te gaan. Eerst maar weer eens zo'n tuktuk te pakken krijgen. Dit lukt met m'n blonde lokken vrij snel hier en we konden onze weg vervolgen richting Wat Arun. Een oude tempel vol mozaïek en hoge trappen. We konden hier alleen heen per boot dus hebben we gelijk een kleine excursie gedaan met een longtailboat door de kanalen van Bangkok. Langs deze kanalen wonen de armste mensen van Bangkok en zelfs de tweede keer verbaast het me hoe deze mensen soms kunnen leven. Ons tandloze peukie achter het roer had er zin in en sjeest ons langs de ingevallen huisjes en uitgehangen kleding rekjes. Iedere Thai zwaait vriendelijk naar je als je langskomt in je bootje. Onderweg wilde hij ons nog even droppen bij een SnakeFarm, maar daar zaten we niet zo op te wachten. Na de toer kwamen we bij de tempel die mooier bleek te zijn als verwacht! We zijn de jade groene toren te lijf gegaan en hebben genoten van het uitzicht. Laatste halte van de boot was bij het koninklijk paleis zodat we snel naar de Backpack straat van Bangkok konden: Kao San Road, dé straat waar hippies zich mengen met onervaren laten-we-eens-gek-doen jongeren.

We konden natuurlijk heel die straat lopend nergens vinden dus weer een tuktuk aangehouden en richting Backpack city geracet. Onderweg nog een zeldzaam verschijnsel gezien. We stonden op een van de drukste kruispunten in Bangkok en hebben zowaar een zwerfhond links en rechts kijkend een zebrapad over zien steken..
Dat zie je ook niet dagelijks! Kao San Road vonden wij een van de leukste straten van Bangkok. We hebben heerlijk op de straat gegeten bij een lokaal tentje plus dito eigenaar, wat een leuke gezellige vent zeg! Nadat de eerste rijst maaltijd binnen was hebben we genoten van alles wat er zich om ons heen afspeelde. Ik heb marit nog bijna aan een indiaanse jongen verkocht die haar wel zag zitten! Na een lekker cocktailtje zijn we maar op zoek gegaan naar vervoer naar huis want we stonden op instorten. We waren op een uurtje slaap na al bijna 30uur wakker geweest vandaag! De tuktuk die ons thuisbracht kende geen enkele verkeersregels en vond het normaal om midden op een druk kruispunt te wachten, we maken het mee hier! Met 300 km per uur richting GLOW Trinity! Onze bedjes hebben nog nooit zo fijn gevoeld en we waren binnen 5 sec vertrokken. Mama en Papa kregen nog een privé bubbelbad door een lekke airco maar dat probleem werd gelijk verholpen!

We hebben alweer genoten van alle indrukken hier en alles voelt weer als thuis. Op naar dag twee!

From Thailand with love,

Xoxo

• 22 Augustus 2013 - 07:43

Marleen:

Nou zo te lezen gaat het weer helemaal goed komen,geniet lekker met z'n viertjes en maak er weer een geweldige tijd van. die jullie(en dat weet je nu al) nooit meer gaan vergeten !!!

• 22 Augustus 2013 - 07:46

Ineke:

Vanmorgen was ik al vroeg wakker en dacht meteen zou Melissa al iets geschreven hebben en jawel hoor. Heerlijk in bed jouw leuke verslag gelezen, terwijl de vogeltjes gezellig over het dak van ons zomerhuisje trippelen. Jullie hebben alweer veel meegemaakt op de eerste dag. Fijn dat jullie zo kunnen genieten van alles, behalve die slangen dan. Op naar de volgende dag. Groetjes uit Oostvoorne.

• 22 Augustus 2013 - 07:46

Ineke:

• 22 Augustus 2013 - 09:28

Erika:

Hoi allemaal, dat klinkt weer goed en als vanouds. Melis leuk om allemaal te lezen. Voel hoe jullie je daar voort bewegen in het drukke Bangkok en van alles meemaken. Heel veel plezier met 4en en volg graag de thaise avonturen. Groetjes Herman en Erika

• 22 Augustus 2013 - 11:15

Angelique:

Shit, ik moet eigenlijk werken... stiekum zoek ik naar melissakoelewijn.waarbenjij.nu terwijl ik heel goed weet waar jullie zijn! Mijn collega's horen me lachen en weten totaal niet waarom. Herkenning, verbazing en prachtige verhalen..... Ik geniet nu al van jullie reis, laat staan hoe jullie daar met blije koppies rondlopen.Niet verkopen die mooie zus van je, die willen we graag terug in Nederland zien hahaha
    Ge-wel-dig!! From Ambacht with Love, Angelique

• 22 Augustus 2013 - 11:58

Anita:

Hallo, ik ben net ingestapt, liep nog achter op schema, maar inmiddels ingehaald.
    Geweldig verhaal weer, kan niet wachten tot de volgende.
    Geniet er allen van, en Malissa zoek een relatie op afstand heb je zeker reden om terug te keren, al is het maar ........
    Nogmaals geniet er van en tot horens,xxxx

• 22 Augustus 2013 - 12:25

C.Koelewijn:

Hallo allemaal,
    Wat heerlijk om jullie verhaal weer te lezen.
    Waardeloos dat de stoelen zo slecht waren in het vliegtuig en het beroerde is, dat je er ook weer mee terug moet, maar na een aantal ontberingen in de jungle, zullen jullie ze misschien wel weer waarderen. Geniet van alle mooie dingen, die jullie tegen komen en wij genieten met jullie mee, door de heerlijke verhalen.
    Melissa we kijken tevens uit naar de foto's.
    Lieve groetjes, opa en oma xxxx

• 22 Augustus 2013 - 13:19

Evert Vroege:

heeft 1 van jullie de sleutels laten liggen bij oma? bos met 5 sleutels wat bedeltjes en een muntje met een gat

• 22 Augustus 2013 - 14:07

Ineke Mart Vlaardingen:

Hallo allemaal,
    Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen, en dat na de eerste dag.
    al weer leuke dingen meegemaakt.
    Ga maar lekker genieten en veel mooie dingen zien.
    We kijken uit naar de foto's.
    lieve gr Mart en Ineke xxxxx