Day Two - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu Day Two - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

Day Two

Blijf op de hoogte en volg Melissa

22 Augustus 2013 | Thailand, Bang Rak

ZO. Dames doe je TENA lady maar vast in, wat wij allemaal beleefd hebben vandaag is om te gieren!

Vanmorgen begon lekker rustig met 3x snoozen en daardoor te laat wakker worden, geeft niets eigenlijk we hebben ook vakantie :)

Na alle ochtend rituelen zijn we beneden lekker gaan ontbijten. Wat ons ook weer prima beviel, het zag er netjes uit en genoeg keuze!

Eenmaal uitgegeten maar eens aanstalten gemaakt voor ons tweede avontuur in Bangkok, het Erawan Museum. Om daar te komen moesten we zelf met de skytrain wat prima te doen is als je alles hebt ontcijferd! Lekker ook om even af te koelen, de skytrains in Bangkok staan gemiddeld op -10 graden dus je komt lekker ingevroren aan op plaats van bestemming..

Aangekomen bij Sukhumvit road vonden we na een klein stukje met de taxi het veel belovende Erawan Museum. En niets is erover gelogen. Onze normale druk kletsende gezin viel stil bij de aanblik van het museum. Het gebouw bestaat uit een immens grote olifant met drie koppen en is een van de grootste vrijstaande beelden in heel Azië. Wat een ontzettend intimiderend gevoel.. Het museum bevind zich onder de olifant wat heel bijzonder is. Om daar te komen moesten we door een prachtig aangelegde tuin waarin de rustige klanken van meditatie muziek klonk. Overal stonden bakken met lelies en waren schitterende jungle bloemen te zien en steeds als je omhoog keek bleef je even hangen bij het zien van die ongelofelijke olifant.

Het museum was eigenlijk meer een tempel, het gebouw was zacht roze en van binnen versierd met prachtig mozaïek in pastelkleuren. Er liepen twee trappen naar boven die samen kwamen bij het plafond. Wat ook al een blog zelf waard was. Prachtig glas in lood met afbeeldingen die me deden denken aan een enorme wereldkaart. Tot onze verbazing bleek er nog een trap omhoog te zijn die ons in de buik van de olifant bracht. Wat we daar vonden is misschien wel het bijzonderste en mooiste wat ik ooit gezien heb. In de olifant lag een verborgen tempel.... De tempel had een rond dak en was volledig azuur blauw geschilderd met op het plafond een afbeelding van het heelal en alle sterren. Rondom de muren stonden 8 bhudda beelden en in het midden een groot koperen bhudda beeld. Toevallig mijn bhudda! (iedere dag van de week heeft zijn eigen bhudda en die word aan je gekoppeld dmv de dag waarop je geboren bent) Door de verlichting kreeg alles zo'n prachtige uitstraling dat het even slikken was toen we binnen kwamen. Zo iets moet je mee gemaakt hebben om te voelen. Het werd ons allemaal even teveel en hebben er een tijdje rustig gezeten om alles in ons op te nemen. Wauw.

Na wat rond gelopen te hebben in de tuin, wat stokjes geschud voor onze toekomst en een lelie in het water laten drijven voor geluk staan alle ogen helderder dan ooit en zijn we als herboren. Wat een plek is dit zeg. Als je ooit de kans krijgt dit te zien. Grijp hem met beide handen aan!

Zo na alle kippenvel momentjes was het tijd om weer eens wat anders op te zoeken! Na een snelle hap, natuuuurlijk een bordje Pad Thai (rijst met kip en ei) Zijn we een roze taxi ingedoken en richting de Skytrain terug geracet. De chauffeur kocht onderweg een bloemstukje voor aan z'n spiegel dat zo fleurig rook dat wij er vanuit gingen dat wij inmiddels roken naar minder fleurige bloempjes, eeeeh tijd voor een deo momentje. Niet dat dat veel zin heeft met 32 graden en 80% luchtvochtigheid maarja hè. De Skytrain was weer lekker op niveau zuidpool gezet en aan gekomen bij een centrum zijn we snel eruit gegaan. hèhè. Het was weer eens tijd voor een sanitaire stop dus zijn we even een enorme Mall ingedoken. De toiletten daar zijn de grootste attractie in Thailand!!! Wat een openbaring. Je kunt er namelijk terwijl je nog op de pot zit je mamaloe laten spoelen met de hoge druk spruit en hem erna nog in model laten föhnen ook. Ik zeg u, wederom herboren. Het moet je ding zijn zeg ik dan maar.. Verder was dat totaal geen aanvulling op dit verhaal maar het moest toch even vermeld worden. Het shopping centre zelf was ontzettend leuk ingericht met een thema op iedere verdieping. Iedere etage had een eigen stad en was in dat thema ingericht. We zijn in een uur heel de wereld over gevlogen! Wat een winkeltjes zeg! Als de Europeanen die we zijn natuurlijk lekker ordinair bij de Starbucks koffie gedronken. Achja we hebben al genoeg Thais gezien vandaag ;) Na onze shopping toer (NIETS GEKOCHT) zijn we een lekker stuk de stad in gelopen. Leek moedertje lief wel leuk. Dat was het ook tot we er achter kwamen dat er iets was en we een uur met honger door de zeik regen hebben gelopen. Maarja dat hoort er bij hier in Bangkok. Terug maar de Skytrain genomen en alsnog in het zelfde shopping centrum gegeten bij een ontzettend origineel Thais restaurantje. De ober had het op papa voorzien en die werd dan ook iedere 5 seconden aangesproken voor een nutteloos feitje. Heerlijke gast! Papa was nog steeds de schande van Thailand want ja zit je daar met je twee blonde chickies zonder zoon. Dat kan dus echt niet hè. Na het eten weer even alle dozen gespoeld & gefohnt en buiten nog een een vieze Mcflurry gehaald en met de tuktuk naar huis gescheurd, wat een dag! Zo het is er uit! We gaan nu snel onze bedjes in want morgen mogen we vroeg ontbijten en richting de volgende halte, Ayuthaya! We hebben d'r zin an!

From Thailand with love,

Xoxo

• 22 Augustus 2013 - 22:29

Jacco&Ria :

Hoi hoi, wat een geweldig verhaal, heerlijk wij beleven het weer helemaal mee.....

• 23 Augustus 2013 - 00:14

Erika:

Geweldig om te lezen! Wel heel bijzonder dat jullie dit allemaal weer met elkaar mogen beleven en ervaren. Door niemand meer af te nemen. Bedankt namens Herman voor de "apesnot"! Proberen waard!
    Liefs van ons