DAY ONE - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu DAY ONE - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melissa Koelewijn - WaarBenJij.nu

DAY ONE

Door: melissakoelewijn

Blijf op de hoogte en volg Melissa

17 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Sawasdee!

7.00 wekkertje gezet
8.00 koffertje dicht
9.00 nog steeds bezig om de koffer dicht te krijgen.
9.30 NU MOET DE KOFFER DICHT, WE MOETEN GAAN.

Ken je zo'n vliegreis dat alles verkeerd gaat? Je bent bijna te laat, je koffer is te zwaar, heel het vliegtuig zit vol en je hebt ook nog een vieze stinkende buurman naast je.... Gelukkig hadden wij daar allemaal geen last van :) Onze koffers waren keurig op gewicht en bij aankomst in Bangkok waren ze ook nog netjes van de drugs afgebleven en kwamen ze keurig twee aan twee de band afgerold.

De vliegreis zelf is ons en vooral koen reuze meegevallen, de tijd vloog, wij ook en we zijn na een keurige, turbulentie vrije, 10.5 uur geland op Thais grondgebied. Onderweg de wereld van dag naar nacht zien veranderen, wat een heel mooi gezicht was.
Naast de kracht van de aarde mochten we ook getuige zijn van de kracht van onze lieve heer. Een nogal op Jezus lijkende mede passagier had de gehele vliegreis horizontaal op zijn vliegtuigstoelen doorgebracht en koen en ik waren er dan ook heilig van overtuigd dat hij over 3 dagen pas weer wakker zou worden omdat hij zich wilde opofferen zodat het vliegtuig niet zou neerstorten. We gaven de man geen ongelijk en zijn zelf ook maar gaan slapen alhoewel Koen er van overtuigd was dat hij echt, maar dan ook echt niet kon slapen. Wat inderdaad waar bleek te zijn tot een uur voor landingstijd. JETLAG.

In het vliegtuig hebben we een aantal noemenswaardige types ontmoet die we graag even met jullie willen delen.
Allereerst onze vriendengroep bestaande uit werkloze types die niet meer HOEVEN werken omdat ze 6 keer per jaar deel namen aan poker wedstrijden en daar miljoenen mee verdienen. De beste man bleek in de top 5 van Europa te zitten. Toch leuk om in je vliegtuig te hebben. Maar ga de volgende keer dan bij de mensen met echt geld zitten. Wij doen dit ook maar gratis weet u.
De volgende persoon was zo komisch dat ik al mijn kleding uit mijn koffer heb gegooid om de beste man mee te nemen naar de Efteling. De, niet helemaal over iedere hersencel beschikkende jongen, maakt geluidjes die niet lager waren dan de hoogste noot van Mariah Carrey, had een vuilnis zak vol DVD's bij zich en heeft ongeveer ieder plastic kopje uit het vliegtuig gestolen en in zijn handbagage gestopt. Gelukkig heeft hij wel netjes zijn bord zelf terug gebracht naar de stewardessen. Waarvan er 1 een overweldigende schoonheid bezat, totdat ze koffie over me heen gooide. Geeft niet, mevrouw. We gooien allemaal wel eens koffie over iemand heen.
Toen we het vliegtuig verlieten en een dame vroeg waar ze heen moest, merkte koen op dat ze erg leek op ma flodder. Ik vond dit zeer ongepast en wilde de vrouw bekijken om zelf een oordeel te geven. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het DE ECHTE Ma Flodder was! WE ZATEN BIJ EEN BEKENDE NEDERLANDER AAN BOORD. Nu al een hoogtepunt op onze reis.

Toen we eenmaal bij de tsunami van gidsen met bordjes aankwamen bleken er gelukkig maar 500 gidsen te staan. Phil, onze vrouwelijke gids hadden we gelukkig al snel gevonden. We kregen weer een prachtig bloemenkransje en een gekoeld flesje water. Daar waren we ook heel erg blij mee aangezien ik vergeten was dat Bangkok aanvoelt alsof je in de droger zit. Warme lucht met natte kleding. En dan ook nog de DE GEUR van Bangkok. (Mam, ik neem een geur proefje mee.) Je krijgt gelijk een OH JA gevoel. Hoe kon ik het ook vergeten.... Onderweg heeft Koen met een enorme glimlach zitten genieten van alles om zich heen en had ik het gevoel alsof ik hier nooit ben weggeweest, het voelt als thuis komen.

Bij ons hotel aangekomen stonden Tessa onze General manager & Duitse collega Martin samen met de baas van het hotel op ons te wachten. Alles werd even doorgesproken, samen met al deze lieve mensen even op de foto voor het hotel en een heerlijk fris welkom drankje gedronken.
Het hotel zelf is echt prachtig. Bijna niet te beschrijven zelfs. Toch ga ik het proberen anders hebben jullie er ook zo weinig aan. :)
Onze kamer heeft 2x een tweepersoonsbed. HEERLIJK. Uitzicht op het prachtige zwembad, OOK HEERLIJK. Een tv zo groot als de muur. NOG HEERLIJKER. Kortom wij overleven het wel hier de komende 2 dagen!

Onze dag bestond uit het bezoeken van het Grand Palace en Bangkok zelf een beetje verkennen. Dat eerste werd al voor ons geregeld en niet bepaald vrijwillig. Bij het Grand Palace aangekomen werden we geweigerd. Kom om 1 uur maar terug, de monniken zijn aan het bidden. Vervolgens werden we een TukTuk ingegooid voor 20 Baht pp. richting de Big Standing Bhudda, deze was erg groot en heel mooi om te zien. Er was in de tempel een huwelijks zegening aan de gang onder leiding van 8 monniken in kleermakerszit op houten hoge krukken. Was een heel mooi gezicht en nog mooier om het gezang van de monniken te horen. Voor de rest was er in deze tempel niet heel veel meer te zien dus zijn we terug gegaan naar onze Tuk. Daar melde de driver dat hij nog even moest poepen en of we even wilde wachten. Natuurlijk geen probleem.. Gelukkig werden we even bezig gehouden door een lieve man die net klaar was met zijn lunch achter onze tuk. De man vertelde een heel levensverhaal en deelde ons mee dat alle tuks zo goedkoop waren vandaag omdat de overheid korting geeft op benzine als de tuks mensen naar ''mooi pakkie, mooi pakkie'' winkels rijden, zo begrepen we later toen onze tukdriver ons mee deelde dat hij ons naar 5 winkels brengt, we alleen hoeven te kijken en dan weer mogen gaan omdat hij dan korting krijgt. Het is nu eenmaal recessie dus wij zijn ook de beroerdste niet. 2 winkels, that's it. Eenmaal de nep Armani-pakken winkel ingeduwd te zijn, hebben we maar een kletsverhaal opgehangen om tot de conclusie te komen dat we niet meer weg konden zonder minstens 3 overhemden te kopen. LEERMOMENT. Uiteindelijk onszelf eruit gepraat en naar buiten gelopen. Na nog zo'n winkel in sierraden variant waren we het zat. Op de Tukdriver ingepraat en terug gebracht naar het Grand Palace. Daar lekker in de bloedhitte rondgelopen, gekeken, gekiekt, en handtekeningen uitgedeeld. Er kwam namelijk een Chinees stel naar ons toe die met hun hele familie met mij en ook met koen op de foto wilde.... ? Blijkbaar zijn wij ook een attractie hier haha!

Door naar de rest van Bangkok. Het weer was redelijk bewolkt wat fijn was om even te wennen aan de onmenselijke temperatuur, zweten doe je toch wel. We zijn daarom ook af en toe maar even de enorme winkelcentra ingedoken voor verkoeling. Na verdwaald te zijn in 1 centrum hebben we de weg gevraagd aan Tom Cruise en zijn we even met hem op de foto geweest. Helaas praatte hij niet terug en gaf het bord naast hem de mededeling om het Madame Tussauds in dit winkel centrum te bezoeken, achja we hadden tenslotte al wel de echte Ma Flodder gezien. De rest van de dag hebben we doorgebracht afwisselend op de lokale marktjes en in winkelcentra ter verkoeling . Daarna hebben we een tijdje al het hysterische verkeer hier geobserveerd. We zijn vooral lekker door de echte Thaise achterstraatjes gaan lopen waar je de leukste dingen tegenkomt.
Nog moe van de Jetlag en nog vol van het eten van 4 uur hebben we net voor een enorme stortbui onze kamer opgezocht om wat bij te slapen en even onze eerste indrukken te laten weten via de blog.

Kortom een rustig opstart dagje met wat leuke en leerzame momenten. Een gevoel van thuis komen en een gevoel van nieuwe ervaringen en zelfstandigheid. We kijken ontzettend uit naar morgen want dan gaan we fietsen door Bangkok & in de avond een bezoek brengen aan de Wat Arun, een tempel die in tegenstelling tot de rest is opgebouwd uit steen in plaats van goud en is ingelegd met edelstenen met verschillende kleuren zodat bij zonsondergang de gehele tempel veranderd in een discobal van kleuren! Daarna gaan we eten in de BAYOKE Tower. Maar dat is voor morgen. Wij gaan ons bedje opzoeken, al geloof ik dat koen al zo'n uur geleden is vertrokken naar dromenland :)

From Thailand with Love,

xoxo

Melissa & Koen

• 17 Mei 2012 - 00:41

Yvette Overbeeke:

Heey Melissa en Koen!

Heel leuk om jullie eerste ervaringen te lezen :-) ik blijf het zeker volgen! Veel plezier en geniet er van!

Xx Yvette

• 17 Mei 2012 - 06:02

Pia:

Naast foto's maken gaat het schrijven je ook goed af. Wat een leuk verhaal. Kijk al uit naar het volgende.
    Veel plezier samen.

• 17 Mei 2012 - 06:19

Bonbon:

Zo leuk en ben zo jaloers! maar niet te erg want ik gun je dit zo natuurlijk :D XXX

• 17 Mei 2012 - 07:14

Eef:

oh melissa wat heerlijk om te lezen! heb hardop gelachen om je opmerkingen erin haha ''de tijd vloog voorbij, en wij overigens ook'' haha!

nou ik begrijp dat jullie vliegreis al het hoogtepunt was, des te meer uitdaging voor jullie om in thailand een nieuw hoogtepunt van jullie reis te zoeken toch! komt vast wel goed denk ik zo ;-)

geniet er nog van met zn tweetjes!
    dikke kus uit nederland!

• 17 Mei 2012 - 07:46

Pa:

Wat geweldig om weer terug te zijn in Thailand en wat leuk om jullie avonturen te lezen. Geniet van elk moment.

• 17 Mei 2012 - 08:02

Mum:

Ken en Barbie in Bangkok, het zou zo maar een leuke titel voor een film kunnen zijn! Het script schrijf je zelf en de hoofdrollen, ik weet nog wel 2 mensen :-) !! Wat heerlijk om te lezen, ik voel me ook weer een beetje in Bangkok, behalve die geur dan hmmm maar of ik die mis??? Ja de truc van de tukdrivers, ach meid je trapt altijd wel eens ergens in! En Koen jammer dat je koffer al vol zit, een paar mooie blouses op maat had best leuk geweest!! Nou lieverds we kijken weer uit naar nieuwe avonturen, die jullie inmiddels weer beleeft hebben! Liefs....

• 17 Mei 2012 - 08:33

Linda:

Hoi Melis en Koen,
    Het klinkt alsof jullie het weer geweldig hebben!!!!
    Leuk geschreven en alweer veel meegemaakt zeg.
    Ik vind het super dat jullie dit mee aan het maken zijn.
    Jullie zijn een heeeel leuk setje samen!
    Veel liefs van jullie tante xxxxxxxxx
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal..

• 17 Mei 2012 - 08:40

Erika :

Geweldig om jullie verhalen weer te lezen, met zoveel humor weer geschreven!!! Geniet samen lekker van een reis om nooit meer te vergeten, we gaan jullie volgen via deze site!!!! Altijd leuk!!

• 17 Mei 2012 - 09:30

Opa En Oma K.:

Hallo Melissa en Koen,

Wat een heerlijk verhaal weer. Wij wachten op de film of het boek van het avontuur.
    Fijn dat de vlucht goed is verlopen en nu maar genieten van de heerlijke reis.
    Ook kijken we uit naar de ongetwijfeld mooie foto's.
    Blijf genieten en zorg goed voor elkaar.
    Een dikke kus van ons.xxx

• 17 Mei 2012 - 12:52

Ineke De Lange:

Ik heb weer erg genoten van de manier van schrijven van jou en een beetje kunnen mee proeven, van het mooi's jullie daar te zien krijgen.
    Heel veel plezier toegewenst. Een vakantie voor je leven, die je niet licht zal vergeten.

• 17 Mei 2012 - 13:35

Angelique:

Ook ik ben een trouwe fan en volg jullie verhaal als een prachtig avonturenboek. Ben zo blij voor jullie dat het voor jullie werkelijkheid is! Wordt vervolgd!

• 17 Mei 2012 - 14:14

Marleen (collega Mum:

Erg leuk om dit te lezen,met de foto's van vorig jaar op mijn netvlies is dit een hele leuke aanvulling.Geniet ervan en heel veel plezier gewenst groetjes Marleen.